• شنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401052920934
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ‌فروشان اصفهان:

فروش ساندویچ و اغذیه در اصفهان ۵۰ درصد افت کرده است

فروش ساندویچ و اغذیه در اصفهان ۵۰ درصد افت کرده است

ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ‌فروشان اصفهان با اشاره به افت ۵۰ درصدی فروش در این صنف، گفت: افزایش قیمت ساندویچ موجب ریزش ۷۰ درصدی واحدهای این صنف و تعطیلی آنها شده است.

مرتضی اساسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش قیمت انواع ساندویچ در اصفهان، اظهار کرد: حدود دو ماه پیش کمیسیون نظارت و بازرگانی قیمت‌های جدید را برای این صنف تعیین کرد، اما برخی همکاران به دلیل نوسانات روزانه قیمت‌ها در بازار، قیمت‌های جدید را نصب و اعمال نکرده‌اند.

وی البته با اشاره به کاهش قیمت روغن در بازار، گفت: با این‌وجود هنوز برخی نرخ‌نامه‌های جدید را از اتحادیه نگرفته‌اند و اگر فردی از واحد صنفی شکایت داشته باشد، اما اگر قیمت واحد صنفی مغایر با آنالیز اتحادیه باشد، از سوی تعزیرات جریمه می‌شوند.

رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ‌فروشان اصفهان گفت: قیمت انواع ساندویچ در دو مرحله گران شد؛ در یک مرحله ابتدا قیمت نان ساندویچی و از سوی دیگر قیمت مواد اولیه بیش از انتظار افزایش یافت. از سوی دیگر، دو برابر شدن افزایش قیمت اجاره‌بها، موجب گرانی ساندویچ شد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر میزان فروش ساندویچ و اغذیه در اصفهان حدود ۵۰ درصد افت داشته است.

اساسی افزود: در حال حاضر قیمت همبرگر با ۱۰۰ گرم گوشت ۴۵ هزار تومان، فلافل ۶ قرصه ۲۵ هزار تومان، ساندویچ بندری و هندی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی تاکید کرد: به تنهایی افزایش قیمت نان ساندویچی از ۸ هزار تومان به ۲۴ هزار تومان بود که همین عامل به تنهایی ساندویچ را تا این اندازه گران نمی‌کرد، اما بالا رفتن قیمت انواع مواد اولیه از جمله سوسیس، کالباس، سس و همچنین روغن باعث گرانی ساندویچ شد.

رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ‌فروشان اصفهان تصریح کرد: درمجموع قیمت انواع ساندویچ نسبت به پیش از گرانی‌ها بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته، از سوی دیگر به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها، کیفیت ساندویچ کاهش یافته است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت ساندویچ موجب ریزش ۷۰ درصدی واحدهای این صنف و تعطیلی آنها شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha