• یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401053021612
  • خبرنگار : 71496

مذاکرات چارچوب هماهنگی با احزاب اهل تسنن و کُرد درباره نشست پارلمان خارج از منطقه الخضراء

مذاکرات چارچوب هماهنگی با احزاب اهل تسنن و کُرد درباره نشست پارلمان خارج از منطقه الخضراء

یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق فاش کرد که این چارچوب مذاکراتی را با احزاب کُرد و اهل تسنن درباره برگزاری جلسه پارلمان در خارج از منطقه الخضراء آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، فاضل موات، یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در گفتگو با بغداد الیوم گفت: احتمال اینکه جلسه پارلمان خارج از منطقه الخضرا برگزار شود، وجود دارد، چارچوب هماهنگی در حال انجام مذاکراتی در این خصوص با احزاب کُرد و اهل تسنن است اما هنوز محل برگزاری نشست تعیین نشده است.

موات با اشاره به اینکه احتمال دارد جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور و در ادامه انتخاب نخست وزیر در استان سلیمانیه و یا هر جای دیگری برگزار شود، گفت: قانون این اجازه را به پارلمان و شوراهای استان‌ها می‌دهد که جلسات خود را هر جایی برگزار کنند.

این رهبر چارچوب هماهنگی شیعیان عراق افزود: جلسه پارلمان چه در منطقه الخضرا چه خارج از آن به زودی برگزار خواهد شد.

چارچوب هماهنگی کمی قبل موضعگیری خود را درباره خبرهای ضد و نقیضی که درباره تغییر محمد شیاع السودانی، کاندیدای نخست وزیری‌اش منتشر شده بودند، اعلام و تاکید کرد که شیاع کاندیدا می‌ماند.

کاطع الرکابی، یکی دیگر از رهبران چارچوب هماهنگی نیز به بغداد الیوم گفت: چارچوب هماهنگی جایگزینی برای شیاع مطرح نکرده و شیاع کاندیدای مورد توافق همه طرف‌ها در چارچوب است و خبرهای منتشر شده درباره کاندیداتوری رئیس یکی از دانشگاه‌ها و یا فرد دیگری به جای او صحت ندارند.

این رهبر چارچوب هماهنگی افزود: حضور در نشست گفتگوی ملی مهم‌تر است و ما باید طی چند روز آینده بار دیگر نشستی را برای اعلام از سرگیری نشست‌های پارلمان و انتخاب رئیس جمهور و پس از آن تعیین نخست وزیر برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha