• یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401053021619
  • منبع : نمایندگی همدان

آبرسانی به شهر همدان در مراحل پایانی است

آبرسانی به شهر همدان در مراحل پایانی است

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی به شهر همدان، تقریبا در مراحل پایانی کار است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جریان سفر وزیر نیرو به استان، اظهار کرد: از لحاظ خشکسالی و تنش آبی، استان همدان در یک منطقه خشک قرار  دارد، طی چندسال گذشته از یک‌سو میزان تنش آبی شدت یافته و از سوی دیگر آب سد اکباتان نیز کاهش یافته است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: به تعبیر وزیر نیرو، ابر پروژه انتقال آب به همدان، از سال ۸۳ با سفر رهبر معظم انقلاب به همدان تصویب و قرار شده تا سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری برسد؛ این‌ در حالی است که در سال ۱۴۰۰ با آغاز به کار دولت سیزدهم، این پروژه ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است‌.

 وی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی به شهر همدان، طی ۴‌ماه اخیر در دولت سیزدهم، بیش از ۱۷ سال در دولت‌های قبل بوده است و تقریبا در مراحل پایانی کار قرار دارد.

استاندار همدان یادآور شد: وزیر نیرو به دنبال آن است تا یک جدول زمان‌بندی شده از اقدامات باقی مانده برای پروژه آبرسانی به شهر همدان، مشخص کند. با توجه به بازدیدهای میدانی وزیر نیرو، طی چند هفته آینده، فاز اول انتقال آب به همدان انجام خواهد شد اما ممکن است کار تصفیه‌خانه طول بکشد. 

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در این پروژه، انتقال آب به تصفیه‌خانه شهید بهشتی انجام خواهد شد، عنوان کرد: در این راستا یک خط ۱۵ کیلومتری اضافه شد که کمک می‌کند حلقه اتصالات و رینگ شهر تکمیل شود. 

 وی اظهار کرد: به دستور وزیر نیرو، خط ۱۵ کیلومتری که به طرح انتقال آب تا تصفیه‌خانه افزوده شده، ظرف دو هفته انجام خواهد شد؛ بنابراین حفاری آن تمام شده و لوله‌گذاری آن نیز در حال انجام است. 

استاندار همدان با اشاره کمبود منابع آب در همدان، گفت: شاهد افت فشار در مخازن آب شهر همدان بودیم، با توجه به افزایش گرما، میزان ورودی آب کاهش و مصرف آب افزایش یافته است و ضرورت دارد که از مصرف بی‌رویه آب پرهیز شود.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha