• یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401053021860
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل هواشناسی گلستان عنوان کرد:

تغییر اقلیم در کمین گلستان/ افزایش نیم تا یک درجه‌ای دمای هوا در گلستان

تغییر اقلیم در کمین گلستان/ افزایش نیم تا یک درجه‌ای دمای هوا در گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی استان گلستان تغییر اقلیم در گلستان را مسئله‌ای حاد دانست و گفت: گلستان آسیب‌پذیرترین استان کشور از تغییر اقلیم است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان امروز(یکشنبه ۳۰ مرداد) به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار ضمن حضور در دفتر ایسنا با سردبیر و تحریریه این رسانه دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان در این دیدار اظهار کرد: فلسفه سازمان هواشناسی در راستای اطلاع رسانی سریع و به‌موقع و حفاظت از جان و مال مردم است و این رسالت مهم هواشناسی تقریباً به رسالت خبرگزاری‌ها نزدیک است.

نوربخش داداشی افزود: سازمان جهانی هواشناسی به خاطر تغییرات اقلیمی خاص رخ‌داده در جهان، امسال را به نام «هشدار سریع اقدام سریع» نامگذاری کرده و ما با هشدار به هنگام و اقدام سریع می توانیم مردم را از خطرات احتمالی مطلع کنیم که در این مسیر رسانه‌ها بهترین رابط بین ما و مردم هستند.

سرعت، دقت و شفافیت از ویژگی‌های شاخص ایسنا

وی سرعت، دقت و شفافیت را از ویژگی های شاخص ایسنا برشمرد و بیان کرد: خبرگزاری ایسنا شفاف، دقیق و باسرعت خبرها را پیگیری می کند و این مهم یکی از مزیت ها است، از طرفی اطلاع رسانی به موقع اخبار هواشناسی به اقتصاد استان و فعالیت بخش های مختلف کمک می کند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان، اطلاع رسانی سریع و به موقع را از نقاط مثبت رسانه ها دانست و تأکید کرد: اطلاع رسانی به موقع وضعیت هواشناسی استان موجب ارزش افزوده اقتصادی می شود چراکه فعالیت کشاورزان، صیادان و غیره با داده های هواشناسی ارتباط مستقیم دارد.

تغییر اقلیم در کمین گلستان/ افزایش نیم تا یک درجه‌ای دمای هوا در گلستان

داداشی با بیان اینکه استان گلستان دارای ۱۵۰ سامانه هواشناسی است، تصریح کرد: این ۱۵۰ سامانه جوی به ثبت داده های هواشناسی می پردازد، در سال های اخیر با توجه به وقوع تغییر اقلیم، استان گلستان آسیب‌پذیرترین استان کشور در این بخش است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۳ اقلیم موجود در کشور هشت اقلیم در استان گلستان قرار دارد، یادآور شد: گلستان آسیب‌پذیرترین استان از تغییر اقلیم است، امروزه نیز افزایش نیم تا یک درجه ای دمای هوا باعث شده که ویژگی بارش ها در این استان با تغییر ۲۰ درصدی همراه شود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان متذکر شد: استان گلستان به دلیل قرارگیری در جوار صحرای قره قوم و همچنین صحرای مرکزی با افزایش دما و رطوبت مواجه است و در فصل گرم سال با کوچکترین تغییر سامانه جوی موجب وقوع بارش های محلی نقطه ای شدید و سیل های بزرگ می شود.

داداشی تغییر اقلیم در گلستان را مسئله حادی دانست و متذکر شد: استان گلستان ۲۰ سال است که سیل های نقطه ای و منطقه ای ناشی از تغییر اقلیم را تجربه می کند حال آنکه بسیاری از استان های کشور تنها طی دو سال اخیر چنین شرایطی را تجربه می کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha