• یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401053022124
  • خبرنگار : 50189

وضعیت اینترنت‌دهی در روستاهای استان کرمان چگونه است؟

وضعیت اینترنت‌دهی در روستاهای استان کرمان چگونه است؟

ایسنا/کرمان در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمان دارای ارتباط مکالمه و ۶۱ درصد روستاها دارای ارتباط اینترنت هستند.

دکتر محمدمهدی فداکار استاندار کرمان یکشنبه ۳۰ مردادماه در دیدارِ معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از لزوم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان و شبکه فیبرنوری نام برد و عنوان کرد: توسعه و تکمیل شبکه فیبرنوری یک ضرورت است تا در کنار آن بتوانیم برای دیگر برنامه‌ها از جمله پایش تصویری بهره‌برداری کنیم. 

وی به مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی از نقاط استان و روستاها اشاره داشت و گفت: تجهیزات و زیرساخت‌های ارتباطات باید تکمیل و به روز شوند. 

استاندار کرمان از ظرفیت و آمادگی ورود شرکت‌های بزرگ در سرمایه‌گذاری‌های حوزه ارتباطات خبر داد.

رضا باقری اصل معاون وزیر ارتباطات نیز در این دیدار اعلام کرد، آماده‌ایم تا رویداد سرمایه‌گذاری حوزه دیجیتال را در استان کرمان راه‌اندازی کنیم و برقراری عدالت ارتباطی، توسعه فیبرنوری در جاده‌ها، اینترنت روستاها، ارتقای خدمات در حوزه دولت الکترونیک جزو اولویت‌های وزارتخانه عنوان کرد. 

حسین ساجدی‌فر مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز در این دیدار از لزوم راه‌اندازی دیتاسنتر در استان نام برد و توجه به فناوری اطلاعات را به عنوان قدرت، ثروت، اشتغالزایی و توسعه پایدار، مزیت برای استان برشمرد. 

به گفته جهانگیر اسدی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان، در نیمه دوم سال گذشته 36 سایت برای 77 روستا و سال جاری 8 سایت برای 19 روستا در استان کرمان جهت ارتقای تکنولوژی و پوشش روستاها راه‌اندازی شده است. 

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار دارای ارتباط مکالمه و 61 درصد روستاها دارای ارتباط اینترنت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۳۰ ۲۳:۳۰

بد وبد