• دوشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401053122827
  • خبرنگار : 50428

فرماندار:

فرمانداری اردبیل از برنامه‌های توسعه ای جهاد دانشگاهی حمایت می‌کند

 فرمانداری اردبیل از برنامه‌های توسعه ای جهاد دانشگاهی حمایت می‌کند

ایسنا/اردبیل فرماندار اردبیل گفت: جهاد دانشگاهی با پتانسیل‌های خوبی که در حوزه‌های مختلف دارد، به توسعه همه جانبه شهرستان اردبیل کمک می‌کند.

 محمد اعتماد اعجازی ۳۱ مرداد در بازدید از جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل به عنوان یک از مراکز مجهز و فعال شمالغرب کشور خدمات شایانی در حوزه درمان نازایی ارائه می‌کند و این اقدام جهاد دانشگاهی شایسته و قابل تقدیر است.   
وی با اشاره به اینکه تجهیزات مدرن و خوبی در این مرکز برای ارائه خدمات درمانی و  انجام فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی در این زمینه فراهم شده است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با ورود به بخش درمان ناباروی و ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف، تأثیر قابل توجهی در ارتقای سطح علمی و پزشکی استان داشته است.


فرماندار اردبیل، اقدام جهاد دانشگاهی برای ایجاد مرکز جامع تشخیص، پیشگیری و درمان سرطان در اردبیل را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: این نهاد در فعالیت‌های فناورانه و دانش بنیان پیشرو بوده و توانسته است به رفع نیازهای کشور در این حوزه کمک کند.  


اعتماد اعجازی با اشاره به اجرای موفق طرح های ملی «سرباز ماهر» و «توسعه مشاغل خانگی» توسط جهاد دانشگاهی در استان اشاره و تصریح کرد: این نهاد با فعالیت‌های آموزشی، مهارت افزایی و توانمندسازی و همچنین راه اندازی مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی، رونق بخش کارآفرینی به ویژه کسب و کارهای خانگی شده است.


وی بر حمایت از برنامه‌های توسعه ای جهاد دانشگاهی تاکید و خاطرنشان کرد: تلاش‌مان بر این است که با تامین اعتبارات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز و تجهیز مناسب آن‌ها، در راه اندازی مراکز خدمات‌دهی  مناسب به مردم در مجموعه جهاد دانشگاهی سهیم باشیم.


در این بازدید رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از موفقیت درمان بیش از 2 هزار و 700 زوج نابارور  در مرکز درمان ناباروری این نهاد در اردبیل خبر داد و افزود: در حال حاضر در این مرکز تمام روش‌های درمانی برای کمک به رفع مشکل نازایی زوجین به کار گرفته می شود و برای دسترسی عموم مردم، تمام خدمات درمانی تحت پوشش سازمان های بیمه‌گر قرار گرفته است.


مهران اوچی اردبیلی اضافه کرد: از زمان راه اندازی دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان بیش از یک هزار و 500 نمونه خون بند ناف از سطح استان اردبیل جمع‌آوری و برای ذخیره به شرکت فناوری بن یاخته های رویان جهاد دانشگاهی در تهران ارسال شده است.


وی به ارائه خدمات آموزشی به بیش از 7 هزار نفر از سربازان وظیفه نیروهای مسلح استان اردبیل در قالب طرح ملی سرباز ماهر اشاره و تصریح کرد: هم اکنون فعالیت‌های دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان واقع در جهاد دانشگاهی برای تحقق سهمیه اشتغال دو هزار نفری این طرح ادامه دارد.


اوچی اردبیلی ادامه داد: در حال حاضر فاز دوّم اجرایی این طرح شامل توانمندسازی، آموزش، مشاوره و استعدادسنجی متقاضیان و شبکه‌سازی در حال اجرا است و استعدادسنجی بیش از دو هزار نفر از متقاضان طرح ملی مشاغل خانگی در استان اردبیل انجام گرفته و سه هزار نفر از آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی جهاد دانشگاهی بهره‌مند شده‌اند.


در این بازدید فرماندار اردبیل به همراه رحیم افلاکی، معاون سیاسی فرمانداری اردبیل از مراکز درمان ناباروری، رشد گیاهان دارویی، آموزش علمی کاربردی و آموزش کوتاه مدت تخصصی، دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی استان و دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان بازدید و در جریان فعالیت های آن قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha