• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401060100075
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

چگونه در این هفته از مالیات معاف شوید!

 چگونه در این هفته از مالیات معاف شوید!

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی اظهار کرد: به مناسبت آغاز هفته دولت، بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض هر سال یا دوره مالیاتی برای مؤدیان بدون پیش شرط اعلام شد.

جعفر احسانی مهر درخصوص تسهیلات ویژه بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، تکریم مؤدیان مالیاتی و همچنین حمایت دولت مردمی از فعالیت‌های اقتصادی، شرایط بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیات و عوارض هر سال یا دوره مالیاتی برای مؤدیانی که تا تاریخ ۱۰ شهریورماه نسبت به پرداخت بدهی مربوطه اقدام کنند برای اشخاص حقیقی (مشاغل و کسبه) تا سقف دو میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف سه میلیارد ریال، بدون پیش شرط فراهم شده است؛ لذا مؤدیان مالیاتی متقاضی استفاده از این تسهیلات، با توجه به فرصت زمانی محدود، در اسرع وقت با مراجعه به ادارات امور مالیاتی مربوطه، از این شرایط و تسهیلات ویژه استفاده کنند.

وی درخصوص برخی سوالات و ابهامات درخصوص تراکنش‌های بانکی و حسابهای تجاری گفت: باتوجه به مفاد قانونی، مبالغ و وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از طرق مختلف مانند درگاه‌های پرداخت الکترونیک، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و غیره، به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیاتی، صحت سنجی و رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی قرار می‌گیرد؛ بنابراین فعالان اقتصادی باید به نحوی عمل کنند که صرفاً مبالغ ناشی از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری مرتبط به حساب یا حسابهای تجاری تعیین شده واریز شود. 

احسانی مهر افزود: بدیهی است بررسی سایر حساب‌های بانکی غیرتجاری اعلام شده برای همه افراد نیز به صورت مستمر انجام شده و در صورت تعیین و تشخیص به عنوان فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از آن، پیگیری و رسیدگی لازم جهت وصول مالیات و جرایم غیرقابل بخشش و سایر اقدامات قانونی لازم صورت می‌پذیرد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی همچنین در مورد اجرایی شدن ابلاغ الکترونیک از اول شهریورماه سال جاری گفت: ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی با هدف توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمات بهتر و گسترده تر در کم ترین زمان ممکن به مؤدیان مالیاتی خصوصاً کاهش مراجعات مردمی به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا راه اندازی و بیش از ۹۸ درصد مؤدیان با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir آن را فعال کرده‌اند. 

وی افزود:  تمامی مؤدیان مالیاتی دارای ثبت‌نام در نظام مالیاتی که درخواست خدمات الکترونیکی را تأیید و ارسال کرده‌اند، مشمول خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی می‌شوند. برای این دسته از مؤدیان، اوراق مالیاتی بلافاصله پس از صدور در سامانه‌های مالیاتی در حساب کاربری مؤدی در درگاه عملیات الکترونیکی مالیاتی بارگذاری و همزمان، پیامک اطلاع‌رسانی برای وی ارسال می‌شود. چنانچه مؤدی ظرف ده روز (شامل روز بارگذاری برگه)  با مراجعه به حساب کاربری خود نسبت به رؤیت اوراق بارگذاری شده اقدام نماید، ابلاغ واقعی به شخص مؤدی محسوب شده و تاریخ رؤیت به عنوان تاریخ ابلاغ به شخص مؤدی در نظر گرفته می‌شود و ضمن ارسال پیامک اطلاع رسانی مناسب برای مودی، تاریخ ابلاغ در اوراق و سامانه‌های مرتبط منعکس می‌شود. 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر مؤدی ظرف ده روز به حساب کاربری خود مراجعه نکند، روز  یازدهم، به عنوان تاریخ ابلاغ قانونی موضوع تبصره (۱) ماده ۲۰۳ قانون مالیاتهای مستقیم در نظر گرفته می‌شود. در صورتی‌ که روز یازدهم با تعطیلی یا تعطیلات رسمی یا عمومی مصادف شود، اولین روز پس از تعطیلی یا تعطیلات مزبور به عنوان روز ابلاغ قانونی محسوب می‌شود و ضمن ارسال پیامک اطلاع رسانی مناسب برای مؤدی، تاریخ ابلاغ در اوراق و سامانه‌های مرتبط منعکس می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha