• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401060100163
  • خبرنگار : 50037

جذب ۳ برابری سهمیه سم‌پاشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در اسدآباد

جذب ۳ برابری سهمیه سم‌پاشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از جذب سه برابری سهمیه سم‌پاشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در این شهرستان در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

حسین وثوقی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به علت مرزی بودن شهرستان اسدآباد با شهرستان‌های استان‌های دیگر در سال‌جاری با رایزنی‌های لازم موفق به جذب سه برابری سهمیه سم‌پاشی پیشگیری از  تب کریمه کنگو به نسبت هر سال برای شهرستان شدیم.

وی افزود: با جذب این میزان سهمیه نسبت به سم‌پاشی چهار روستای با جمعیت و تراکم بالای دام خاکریز، دهنوش، حسام آباد و بادخوره شامل ۶۸۰۰ رأس دام سنگین، ۲۰ هزار ۵۰۰ رأس دام سبک و ۸۶ هزار مترمربع جایگاه و اماکن دام اقدام شد.

وثوقی‌کیا در ادامه با اشاره به بازدید و نظارت میدانی کارشناسان این اداره از عملیات تب برفکی دام سبک بخش خصوصی، گفت: همزمان با سایر شهرستان‌های استان واکسیناسیون تب برفکی دام سبک روستایی در جمعیت موجود در روستاهای شهرستان اسدآباد با استفاده از توان بخش خصوصی به واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی انجام خواهد گرفت که پیش‌بینی می‌شود در این طرح ۸۱ هزار رأس دام سبک توسط بخش خصوصی در قالب خرید خدمت در شهرستان اسدآباد تحت پوشش این طرح سراسری قرار گیرند.

وی تأکید کرد: از کلیه دامداران درخواست داریم با اجرای به موقع واکسیناسیون و دستورات قرنطینه‌ای دامپزشکی برای حفظ سرمایه دامی خود کوشا باشند چراکه بیماری تب برفکی نوعی بیماری ویروسی است و اجرای طرح مایه‌کوبی دام‌ها علیه بیماری تب برفکی، نقشی اساسی در کاهش زیان‌های اقتصادی دامداران را دارد.

وثوقی‌کیا خاطرنشان کرد: واکسیناسیون به تنهایی ضمانتی برای مقابله با بیماری تب برفکی نیست بلکه مکمل آن رعایت نکات فنی، بهداشتی و قرنطینه‌ای در دامداری‌هاست و انتظار می‌رود دامداران با حفظ تعامل هر چه بیشتر و رعایت توصیه‌های کارشناسان دامپزشکی همچنین از طریق همکاری با اکیپ‌های واکسیناسیون از بروز و همه‌گیری این بیماری خطرناک و آثار سوء ناشی از آن بر اقتصاد جامعه و سرمایه‌های دامی جلوگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha