• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401060100284
  • خبرنگار : 71588

رایزنی نخست وزیر یونان با امیر قطر در جریان نخستین سفرش به دوحه

رایزنی نخست وزیر یونان با امیر قطر در جریان نخستین سفرش به دوحه

امیر قطر و نخست وزیر یونان در جریان دیدار با یکدیگر در دوحه به بررسی همکاری دوجانبه و راه‌های توسعه آن و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیوان پادشاهی قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با نخست وزیر یونان در دوحه نشستی برگزار کرد و در جریان این نشست وزرای دو کشور حضور داشتند.

در این بیانیه همچنین آمده است، دو طرف در جریان این نشست به بررسی توسعه همکاری مشترک میان دو کشور به ویژه در زمینه اقتصاد و سرمایه‌گذاری و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

نخست وزیر یونان در جریان این دیدار بر تمایل کشورش به تقویت روابط با قطر تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد، سرمایه‌گذاری برای تقویت همکاری بین دو کشور اولویتی مهم است به ویژه اینکه آتن فرصت سرمایه‌گذاری امیدوار کننده‌ای را فرهم می‌کند.

نخست وزیر یونان همچنین گفت، اقتصاد یونان با وجود طوفان ناشی از رکود اقتصاد جهانی به دلیل همه‌گیری کرونا، بحران انرژی و تورم در حال حاضر به سرعت و قوی‌تر از بحران دهه گذشته در حال بهبود است.

وی در ادامه تاکید کرد: سرتاسر جهان مشتاقانه منتظر شروع جام جهانی ۲۰۲۲ و برگزاری دقیق آن هستند، به ویژه اینکه این مسابقات برای اولین بار است که در یک کشور عربی برگزار می‌شود و برای قطر آرزوی موفقیت داریم.

نخست وزیر یونان قبل از دیدار با امیر قطر در پیامی ویدیوئی گفته بود که این سفر فرصت بزرگی برای هر دو کشور به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بزرگ از سوی همه کشورها از جمله قطر هستیم. اما ما بر ورود انرژی‌های متنوع به یونان و اتحادیه اروپا تمرکز داریم، بنابراین امکان برقراری روابط قوی‌تر بین دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی وجود دارد.

امیر قطر نیز در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: از دیدار با نخست وزیر یونان بسیار خوشبختم و با او در خصوص راه‌های تقویت روابط میان  دو کشور در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha