• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401060100309
  • خبرنگار : 71610

گاردین: سیا شواهدی برای تایید ادعای اسرائیل درباره ۷ نهاد مدنی فلسطین به دست نیاورده است

گاردین: سیا شواهدی برای تایید ادعای اسرائیل درباره ۷ نهاد مدنی فلسطین به دست نیاورده است

یک رسانه انگلیسی زبان فاش کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) موفق به دستیابی به شواهدی برای تایید صحت ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره چند مؤسسه و سازمان فلسطینی مردم نهاد نشده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین در گزارش اعلام کرد که سازمان سیا نتوانسته به شواهدی برای تایید ادعای مقامات رژیم صهیونیستی به منظور "تروریستی" خواندن چند نهاد فلسطینی دست یابد.

گاردین به نقل از دو منبع مطلع که هویت آنها را فاش نکرده است، گزارش داد، رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را درباره "تروریستی" خواندن نهادهای فلسطینی به در اختیار آمریکا قرار داده بود اما طبق ارزیابی و بررسی‌های دستگاه اطلاعات آمریکا، هیچ مدرکی دال بر صحت ادعاهای رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

یکی از منابع در این باره به گاردین گفته است: گزارش سیا حاکی از آن است که گروه‌های مذکور مرتکب هیچ اشتباه و یا نقض قانونی نشده‌اند.

یک منبع دیگر نیز گفته است که گزارش تهیه شده توسط سیا در این باره کاملا محرمانه است.

ارتش اسرائیل پنجشنبه گذشته هفت سازمان غیردولتی فلسطینی را پس از یورش به مقر آنها در شهر رام الله به بهانه ارتباط با سازمان‌های "تروریستی" تعطیل کرد.

هفت موسسه‌ای که هدف هجوم نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند، شامل "الضمیر" حامی حقوق اسرا و حقوق بشر، "بنیاد الحق"، "پژوهشکده بیسان"، "اتحادیه کمیته‌های زنان فلسطین"، "اتحادیه کمیته‌های کار کشاورزی"، "موسسه دفاع از کودکان بین‌المللی – فلسطین" و "بنیاد کمیته‌های بهداشتی فلسطین" هستند.

سال گذشته، مقامات اسرائیلی تصمیم به بستن شش مؤسسه از این مؤسسات با ادعای ارتباط با "سازمان‌های تروریستی" گرفتند.

در آن زمان، کشورهای اروپایی (شامل: بلژیک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، اسپانیا و سوئد) همکاری خود را با شش نهاد مشمول این تصمیم متوقف کردند، منتهی در ۱۱ ژوئیه به دلیل فقدان شواهد، این کشورها اعلام کردند که به همکاری خود با این موسسات ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha