• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401060100370
  • خبرنگار : 50026

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با وزیر بهداشت تأکید شد:

ضرورت توجه وزارت بهداشت به موضوع کمبود پزشک متخصص در خراسان جنوبی

ضرورت توجه وزارت بهداشت به موضوع کمبود پزشک متخصص در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی در دیدار با دکتر عین اللهی بر ضرورت توجه وزارت بهداشت و درمان به موضوع کمبود پزشک متخصص در استان تأکید کرد.

جواد قناعت، امروز سه شنبه یکم شهریورماه در دیدار با عین اللهی؛ وزیر بهداشت و درمان که با هدف بررسی آخرین وضعیت بهداشت و درمان استان صورت گرفت، کمبود شدید پزشک را از مهمترین دغدغه‌های حوزه درمان در خراسان جنوبی برشمرد.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: با توجه به این که شاهد توسعه فضاهای بیمارستانی و راه اندازی بیمارستان‌های جدید در سطح استان هستیم، لذا موضوع کمبود پزشک متخصص به ویژه در برخی تخصص‌ها از جمله بیهوشی، زنان و زایمان و ... کاملاً محرز است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه براساس آخرین برآوردهای صورت گرفته، خراسان جنوبی به ۲۶۰ پزشک متخصص نیاز دارد؛ سال گذشته ۷۵ پزشک متخصص سهمیه خراسان جنوبی بوده و این تعداد پزشک در مناطق مختلف استان مستقر شده و به خدمات رسانی مشغول شده اند اما نیاز استان را کفایت نمی‌کند.

قناعت با بیان اینکه محروم بودن از پزشک متخصص، نشان دهنده محرومیت استان است، اظهار کرد: انتظار ما این است که وزارت بهداشت و درمان به این موضوع، نگاه ویژه‌ای داشته باشد و در این زمینه مساعدت کند.

وی یادآور شد: علاوه بر پزشک متخصص، خراسان جنوبی در بحث پزشک عمومی هم با کمبود مواجه است که جبران این کاستی هم، مساعدت ویژه وزارت بهداشت و درمان را می‌طلبد.

استاندار با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام در سطح استان، خاطرنشان کرد: تسریع در روند اجرای پروژه‌های بیمارستانی در شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، قاین، طبس و بخش توسعه‌ای بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند نیاز به تأمین اعتبار دارد.

قناعت ادامه داد: از دیگر درخواست‌های استان، صدور مجوز و تأمین اعتبار ساخت بیمارستان‌های محلی یا مراکز درمان بستر در هفت شهر استان است؛ بنا به ضرورت، احداث مراکز درمان بستر در شهرهای شوسف، دیهوک، درح، عشق آباد، آرین شهر، قهستان و خضری دشت بیاض از اولویت‌ها و مطالبات استان است.

استاندار در این دیدار، موضوع نوسازی ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی استان را نیز ضروری خواند و گفت: با توجه به عمر بالای ناوگان اورژانس استان، تأمین آمبولانس برای پایگاه‌های جدید الاحداث و جاده‌ای و نیز نوسازی ناوگان موجود ضرورت دارد.

قناعت ادامه داد: برای این که پایگاه‌های استیجاری و کانکسی موجود استان را به ساختمان‌های تیپ تبدیل کنیم، به اعتبار و امکانات کافی نیاز داریم و باتوجه به وسعت استان و قرار گرفتن خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی و پرتردد کشور، استان به بالگرد اورژانس نیاز دارد.

استاندار از تلاش‌های ویژه وزارت بهداشت و درمان و حافظان سلامت کشور در بحث مدیریت بیماری کرونا و برنامه موفق واکسیناسیون عمومی در یک سال دولت سیزدهم تقدیر کرد و ضمن تشکر از نگاه عدالت محوری و محرومیت زدایی مجموعه دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تأمین سرانه‌های درمانی و بهداشتی در سطح کشور به ویژه خراسان‌جنوبی، گفت: طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اقدامات درخور توجهی در حوزه بهداشت و درمان استان انجام شده است.

وی به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه در هفته دولت اشاره و اظهار کرد: زیرکوه، تنها شهرستان استان بود که بیمارستان نداشت اما با عنایت دولت، این مشکل به زودی مرتفع می‌شود؛ آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۹۴ تختخوابی نهبندان نیز مرهون نگاه ویژه دولت به مناطق محروم است.

گفتنی است؛ این دیدار با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار انجام شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha