• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401060100386
  • خبرنگار : 71610

تدارک حامیان صدر برای تحصن مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق و تعلیق فعالیت دستگاه قضایی

تدارک حامیان صدر برای تحصن مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق و تعلیق فعالیت دستگاه قضایی

منابع خبری عراق از نصب چادرهای تحصن حامیان جریان صدر در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق همزمان با تجمع شماری از حامیان این جریان در این مکان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار موازین نیوز صبح امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که حامیان جریان صدر درحال برپایی چادرهای تحصن در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق در بغداد هستند.

طبق این گزارش، همچنین شماری از حامیان جریان صدر در مقابل ساختمان مذکور تجمع کرده‌اند.

تدارک حامیان صدر برای تحصن مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق

تدارک حامیان صدر برای تحصن مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق

تدارک حامیان صدر برای تحصن مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق

خبرنگار موازین نیوز در این باره گزارش داد که حامیان جریان صدر قصد تحصن در این مکان را دارند و خواستار صدور حکم انحلال پارلمان عراق توسط این شورا هستند.

تدارک حامیان صدر برای تحصن مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی عراق نیز تدابیر شدید امنیتی را در اطراف مقر شورای عالی قضایی اتخاذ کرده‌اند.

تصمیم حامیان جریان صدر برای تحصن در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق پس از آن اتخاذ شد که این شورای یکشنبه هفته گذشته (۲۳ مرداد) در پاسخ به درخواست رهبر جریان صدر برای انحلال پارلمان این کشور، اعلام کرد که این اقدام خارج از چارچوب اختیارات شورای عالی قضایی است.

به دنبال این تحرکان حامیان صدر، شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال عراق نیز با برگزاری جلسه‌ای اعلام کردند که فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

در این بیانیه مشترک آمده است: جلسه‌ای میان شورای عالی قضایی و دادگاه عالی فدرال عراق برگزار و این تصمیم اتخاذ شد که فعالیت شورای عالی قضایی و دادگاه‌های وابسته به آن و دادگاه عالی فدرال در اعتراض به اقدامات غیرقانونی و خارج از چارچوب قانون اساسی به حالت تعلیق در بیاید.

شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال عراق در ادامه تاکید کردند: دولت و طرف سیاسی که پشت این اقدامات قرار دارد مسئول پیامدهای احتمالی چنین رفتاری هستند.

از حدود ۱۰ ماه گذشته یعنی پس از اعلام نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق، بحران سیاسی در این کشور ادامه دارد و روند تشکیل دولت متوقف شده و شاهد بن بست سیاسی است. این بحران سیاسی درپی تظاهرات حامیان صدر و تحصن آنها در پارلمان تشدید و به همین منظور اخیرا نشستی به درخواست الکاظمی با حضور مقامات و رؤسای احزاب در مقر دولت در بغداد برگزار شد که جریان صدر حاضر به حضور در این گفت‌وگو نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha