• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401060100465
  • خبرنگار : 71368

در جلسه شورای شهر مطرح شد

از کمک ۴۵ میلیاردی مدیریت شهری به مدارس تا نگرانی از تضعیف مدارس دولتی

از کمک ۴۵ میلیاردی مدیریت شهری به مدارس تا نگرانی از تضعیف مدارس دولتی

اعضای شورای شهر تهران نکته نظرات خود در مورد وضعیت نظام آموزشی پایتخت را مطرح کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به بیان نظرات خود پرداختند. به گونه‌ای که احمد علوی با تاکید بر اینکه شورای شهر ۴۵ میلیارد تومان برای کمک به مدارس شهر تهران در بودجه به شهرداری اجازه داده است، گفت:‌ این بودجه برای تجهیز، عمران، مناسب سازی حریم مدارس دخترانه منعقد شده که تا کنون در ۱۰ منطقه این تفاهم‌نامه‌ها آماده شده است و لازم است هر چه سریعتر مابقی مدارس نیز نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌های لازم اقدام کند.

وی با بیان اینکه لازم است که مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بر این تفاهم‌نامه‌ها نظارت کند چرا که بعضا شنیده‌ایم برخی فشار می‌آورند تا نکاتی غیر از حل مشکل مدارس در تفاهم‌نامه‌ها بیاید، اظهار کرد: یک ماه تا بازگشایی مدارس باقیمانده و باید هر چه سریعتر این تفاهم‌نامه‌ها آماده شود و لازم است برای موضوعات اجتماعی همچون آسیب‌ها، کنترل خشم و اعتیاد نیز برنامه ریزی شود.

به گزارش ایسنا، آقامیری نایب رئیس کمیته عمران شورای شهر نیز در این مورد، گفت: با گسترش مدارس غیر دولتی در کشور عملا به نظام آموزشی کشور ضربه زده شد، چرا که معلم‌های توانمند جذب سیستم آموزشی غیر انتفاعی شدند و مدارس دولتی تضعیف شدند. به گونه‌ای که ۹۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور امسال مربوط به مدارس غیر دولتی بود و از مسئولان می‌خواهیم که از مدارس دولتی حمایت کنند و صیانت فرهنگی و آموزشی از مدارس دولتی باید در دستور کار قرار گیرد.

همچنین شمس احسان با بیان اینکه باید تلاش کنیم که با همکاری بین آموزش و پرورش و شهرداری به یک مدل مشترک همکاری دست یابیم تا بر اساس آن دانش آموزان در مدرسه، محله و شهر به صورت پویا فعال باشند، افزود: در گذشته شهرداری تهران با همکاری آموزش و پرورش مدارس پرتو و صبح رویش را ایجاد کرد که لازم است با ایجاد کمیته‌ای در مورد اثربخشی تحصیلی و مهارت آموزی چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه توسعه و تجهیز مدارس برای کودکان استثنایی باید در اولویت باشد، گفت: همچنین نظام مراقبت دانش آموزی می‌تواند با کمک نهادهای محلی ایجاد شود و دانش آموزان دارای ایده و نگاه‌های خلاق می‌توانند شهرداری را کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha