• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401060201021
  • خبرنگار : 50189

واکنش شعرباف به انتقادها نسبت به عملکرد شهرداری کرمان

به دنبال کارهای اصولی و زیرساختی هستیم/با اساس یکسری از پروژه‌های شهری کرمان مخالفیم

به دنبال کارهای اصولی و زیرساختی هستیم/با اساس یکسری از پروژه‌های شهری کرمان مخالفیم

ایسنا/کرمان به اعتقاد شهردار کرمان، اجرای پروژه های بدون مطالعه درست و دقیق، خیانت به شهر و شهروندان است و باید رسانه ها تصویر عمومی را نسبت به شهردار عمرانی و کار زیرساختی تغییر بدهد. متاسفانه تصور خیلی ها بر این است که هر شهرداری پروژه های در مقیاس بزرگ در شهر اجرا کند، شهردار موفقی است و این تصور عمومی در کل شهرهای ایران است.

سعید شعرباف درباره پروژه های عمران شهری کرمان به ایسنا در پاسخ به برخی انتقادات نسبت به اقدامات شهرداری کرمان در دوره جدید مدیریتی می گوید: عدد قابل توجهی در حوزه عمران شهری هزینه می کنیم که شاید ۸۰ درصد آن در تکمیل زیرساخت های شهری است و به چشم عام نیاید.

به اعتقاد او، توسعه آب خام یکی از واجبات شهر کرمان است و در صورت تحقق آن، مسئله فضای سبز کرمان به صورت بنیادین حل می شود، افزود: تا امروز در این زمینه بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است که با این بودجه شهرداری می توانست ۲۰ پارک دو میلیارد تومانی احداث و هر هفته یک افتتاح داشته باشد.

«در پایان دوره قبل بیش از ۲۰۰ هزار مترمربع در مجموع آسفالت در شهر کرمان صورت گرفته بود، این در حالی است که در ۱۱ ماه گذشته ۴۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح شهر انجام شده است اما نه آسفالتی که لزوما در وسط شهر بلکه فقط ۸۰ هزار مترمربع آن در شهرک شهید همت اجرا شده است.» این مطلب بخش دیگر سخنان شعرباف بود.

به اعتقاد شهردار کرمان، برای یکسری پروژه ها چاهی کنده شده که خود به خود میلیاردها تومان سرمایه را به سمت خودش می کشد و شهرداری مجبور به انجام آن پروژه است.

او با تاکید بر اینکه کلنگ زنی پروژه های عمرانی در مقیاس بزرگ کار سختی نیست زیرا تعهد برای دوره بعد ایجاد می کند می افزاید: پروژه های پیاده راه سازی خیابان تجلی و ارگ با رشد حدود شش درصد به لحاظ فیزیکی تحویل این دوره مدیریتی شهرداری شد و پیمانکار در حال اخراج بوده این در حالی است که نباید این دو پروژه همزمان آغاز می شد، اما با اقدامات صورت گرفته در این مدت پروژه خیابان تجلی ظرف حدود ۱۰ ماه به اتمام رسید و پروژه میدان ارگ، در داخل خود میدان کار تقریبا اجرا شده و در مجموع حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شعرباف با اشاره به اینکه شهرداری ها معمولا کادر امانی متشکل چند کارگر و معمار تخصصی دارند که در زمانی که پیمانکار کار را رها می کند از این کادر برای به سرانجام رساندن کار استفاده می کنند اظهار کرد: متاسفانه همه این کادر  در دوره قبلی استخدام شهرداری به عنوان آبدارچی و ... شدند.

شهردار کرمان با تاکید برآنکه با یکسری پروژه های شهری کرمان از اساس با منطق آن مخالف هستیم، تصریح کرد: شهر کرمان به ۲.۵ میلیون مترمکعب آسفالت نیاز دارد که به حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا یکبار آسفالت محدوده مرکزی شهر را جمع کنیم.

تقاطع غیرهم سطح شهدای خلبان اولویت کرمان نبود

او از نیاز شهرداری کرمان به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پل غیرهم سطح شهدای خلبان سخن می گوید و در ادامه با تاکید برآنکه این پل قطعا اولویت شهر کرمان نبوده است، می افزاید: با فرض تکمیل این پل، منطقه غدیر یک که منطقه ای با ماهیت مسکونی است و نه ترافیکی؛ به سه راه هوانیروز متصل می شود که در بهترین حالت آن راستگرد این تقاطع ماهیت ترافیکی پیدا خواهد داشت. این مسیر جایگزین شریعتی نخواهد بود در حالی که با این اعتبار می توانستیم بیش از دو سوم بار ترافیکی شهر کرمان را حل کنیم. گفتنی است این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی تحویل مدیریت شهری جدید شده است.

طبق اعلام شعرباف، شهرداری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان اتوبوس(حدود ۲۶ دستگاه اتوبوس) برای ناوگان عمومی سفارش داده شده است زیرا بافت مرکزی کرمان نیاز به گسترش حمل و نقل دارد، نه پل تقاطع جدید.

او ادامه می دهد: در این دوره بارها به بنده گفته شد که عملیات اجرایی پل شرف آباد را آغاز کنید و حتی پیمانکار آن تجهیز کارگاه کرده بود اما اعلام کردم تا زمانی مشاور به قطعیت نرسد که پل در شرف آباد نیاز کرمان است یا در انتهای خیابان ۲۴ آذر؛ کاری را آغاز نخواهیم کرد و باوجود همه تبعات اجتماعی یک سال صبر می کنیم تا شورای ترافیک محل احداث این پل را اعلام کند و در این مدت با اجرای پروژه های هم سطح تا حدی شرف آباد را مدیریت خواهیم کرد.

سرعت پیمانکاری در کرمان افتضاح است

به اعتقاد شهردار کرمان، اجرای پروژه های بدون مطالعه درست و دقیق، خیانت به شهر و شهروندان است و باید رسانه ها تصویر عمومی را نسبت به شهردار عمرانی و کار زیرساختی تغییر بدهد. متاسفانه تصور خیلی ها بر این است که هر شهرداری پروژه های در مقیاس بزرگ در شهر اجرا کند، شهردار موفقی است و این تصور عمومی در کل شهرهای ایران است.

او می گوید: فعالیت عمرانی ما در حد مطلوب است اما سرعت پیمانکاری در شهر کرمان بسیار پایین است و پیمانکاران بزرگ علاقمند به کار در شهر کرمان نیستند و پول خوب معادن اطراف جذبشان کرده است.

شعرباف با انتقاد از بسیار ضعیف بودن سازمان عمران و همیاری شهرداری در کرمان به ایسنا می گوید: در کرمان سازمان همیاری شهرداری ها، فقط شرکت تامین نیرو شده است.

به دنبال کارهای اصولی و زیرساختی هستیم/با اساس یکسری از پروژه‌های شهری کرمان مخالفیم
بازدید شهردار کرمان از خبرگزاری ایسنا

«تملک ها بخشی از هزینه های عمرانی شهرداری را به خود اختصاص داده اند و قفل ترافیک خیابان بهمنیار را با ۸۰ میلیارد تومان می خواهیم باز کنیم.» این مطلب بخش دیگری از نشست صمیمانه شهردار کرمان با ایسنا بود.

او با بیان این مطلب که ما بین انتخاب های سختی قرار داریم، تصریح کرد: در برخی مناطق نوساز شهر کرمان مشکل حیاتی آسفالت داریم همچنین احداث پارک های کوچک مقیاس و محلی و پیاده رو سازی از اولویت های شهرداری است.

شعرباف ادامه می دهد: قریب به ۲۰ میلیارد تومان جدول گذاری انجام شده است و بیش از ۱۵ میلیارد تومان صرف احیای پارک های شهر کرمان شده است.

شهردار کرمان، رویکرد خود را موضوعات زیرساختی دانست و عنوان کرد: تلاش می کنیم در مرکز شهر هم کار کنیم که چشم مردم هم کار را ببیند.

او درباره حمام باغ لـله نیز می گوید: به حدود سه میلیارد تومان اعتبار برای مرمت داخل این مجموعه نیاز است و واقعیت این می باشد که بودجه ای در سال جاری برای آن نداشتیم و پیگیر سرمایه گذار هستیم که تملک و بهره براری داشته باشد.

شعرباف با بیان این مطلب که حدود ۳۰ میلیارد تومان برای بافت تاریخی اعتبار اختصاص داده ایم، تصریح کرد: حمام کنار مسجد امام نیز باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha