• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401060201116
  • خبرنگار : 71610

نشست پشت درهای بسته الکاظمی با رهبران ائتلاف شعیان عراق پس از بازگشت از مصر

نشست پشت درهای بسته الکاظمی با رهبران ائتلاف شعیان عراق پس از بازگشت از مصر

پس از تحولات سه شنبه عراق و تحصن حامیان جریان صدر مقابل ساختمان شورای عالی قضایی و اعلام تعطیلی آن، منابع مطلع از نشست غیر علنی نخست‌وزیر عراق با رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در کاخ نخست‌وزیری این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، یک منبع سیاسی مطلع اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق شامگاه سه‌شنبه و پس از بازگشت از مصر، نشست غیر علنی را با رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در بغداد برگزار کرد.

طبق گفته این منبع، در این نشست پیامدهای تحصن حامیان جریان صدر در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق و بن‌بست سیاسی این کشور  مورد بررسی قرار گرفت.

این منبع همچنین گزارش داد که حاضران در این نشست نحوه برخورد دولت با این اقدامات و همچنین تشدید تدابیر امنیتی در منطقه سبز بغداد به منظور حفاظت از هیئت ها و نهادهای دیپلماتیک و همچنین سفارتخانه‌ها در این منطقه را بررسی کردند.

طبق گفته این منبع، الکاظمی در جریان این نشست بر تعهد دولت به حفاظت از نهادهای دولتی و اجازه ندادن به نقض‌های جدید تاکید کرد.

در همین حال، دفتر الکاظمی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی با هادی العامری، رئیس ائتلاف "الفتح" دیدار کرد.

طبق این بیانیه، دوطرف در این دیدار درباره آخرین تحولات سیاسی عراق و روند گفت‌وگوها و تفاهمات میان احزاب مختلف برای خروج از بن‌بست سیاسی فعلی تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین بر لزوم تقویت ابزارهای تفاهم، گفت‌وگو به عنوان تنها راه برون رفت از بحران سیاسی کنونی و همچنین اهمیت دور نگه داشتن نهادهای دولتی از هر گونه درگیری سیاسی تاکید کردند.

این دیدار پس از آن انجام شد که صبح سه‌شنبه صدها نفر از حامیان جریان صدر با برپایی چادرهای تحصن در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق در بغداد، تجمع کردند.

تصمیم حامیان جریان صدر برای تحصن در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق پس از آن اتخاذ شد که این شورای یکشنبه هفته گذشته (۲۳ مرداد) در پاسخ به درخواست رهبر جریان صدر برای انحلال پارلمان این کشور، اعلام کرد که این اقدام خارج از چارچوب اختیارات شورای عالی قضایی است.

به دنبال این تحرکات حامیان صدر، شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال عراق نیز با برگزاری جلسه‌ای اعلام کردند که فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند که در نهایت با عقب‌نشینی حامیان جریان صدر از مقابل ساختمان شورای عالی قضایی طی شامگاه سه شنبه به درخواست مقتدص صدر، دستگاه قضایی نیز اعلام کرد که فعالیتش را از امروز ازسر می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha