• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401060201374
  • خبرنگار : 50187

هشدار جدی دادستان جیرفت به وضع نابسامان آرایشگاه‌های زنانه متخلف در کرمان

هشدار جدی دادستان جیرفت به وضع نابسامان آرایشگاه‌های زنانه متخلف در کرمان

ایسنا/کرمان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از پلمب ۲ ارایشگاه زنانه متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه وضعیت نابسامان فعالیت برخی آرایشگاه‌های زنانه متخلف در سطح شهر محصول کم کاری برخی مسئولان می باشد.

حسین سلامی در حاشیه بازدید از تعدادی از مراکز زیبایی و بهداشت پوست سطح شهر جیرفت ،اظهار کرد: با گذر اندکی در فضای مجازی متأسفانه شاهد اقدامات غیرمتعارف، هنجارشکنانه و مجرمانه از سوی برخی صنوف هستیم.

وی از پلمب صنوف متخلفی که در فضای مجازی فعالیت غیر مجاز و خلاف قوانین و مقررات دارند خبر داد و عنوان کرد: تاکنون تعدادی از  آرایشگاه های  زنانه متخلف شناسایی و در قالب یک پرونده جامع با لحاظ اولویت، دستورات قضائی جهت توقف فعالیت این مراکز صادر شده است.

وی ادامه داد: با تلاش پلیس نظارت بر اماکن عمومی، تعدادی از این مراکز متخلف پلمب شده‌ اند و به تعدادی دیگر نیز تذکرات لازم داده شده است که درصورت عدم رعایت نکات مدنظر، بزودی دستور پلمب آنان نیز صادر می شود و متصدیان متخلف این آرایشگاه ها به عنوان متهم احضار و فرآیند رسیدگی ادامه خواهد یافت.

این مقام قضایی اظهار کرد: در این رابطه سالن‌های آرایش در صدر تخلفات قرار دارند و با توجه به بازتاب فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در فضای مجازی که توجه بسیاری را نیز به خود جلب کرده و متأسفانه اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌های مبتذل و بعضاً انتشار بدون اذن تصویر شخصی مشتریان می‌کنند.

سلامی با اشاره به اینکه ضرورت دارد  سایر دستگاه نگاهی عمیق‌تر به  این موضوع داشته باشند. خاطرنشان کرد: دادستانی شهرستان به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود جدی کرده  است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: ‌مداخلات درمانی غیر مجاز آرایشگران زنانه در اموری غیر از آرایش از جمله تاتو، هیدرودرمی، لیزر پوست،‌ تزریق بوتاکس و غیره از مواردی است که طبق قانون جرم و مصداق مداخله غیر مجاز در امور پزشکی محسوب می شود.

دادستان جیرفت ضمن تشکر از فرماندار شهرستان که نظارت بر بازار و صنوف را در دستور کار دارند، گفت: وضع آشفته‌ فعلی، در بعضی از صنوف  بازار را ناشی از  غفلت دستگاه‌های اجرایی و اتحادیه‌ها می باشد.

سلامی با بیان اینکه اگر دستگاه‌های مسئول، به وظایفشان عمل می‌کردند، این‌همه نابسامانی که نتایج سوء آن به مردم بر می‌گردد، مشاهده نمی‌شد گفت: خطوط قرمزی که امروز برخی آرایشگران زن در فضای مجازی ترسیم می‌کنند، نه از نظر قانون و نه از نظر عرفی و شرعی، قابل توجیه نیست و همین موضوع سبب شده تا با واکنش‌های متعددی از سوی مردم  مواجه شوند.

سلامی به شباهت صنوف آرایشی و آموزشی و اشتباه برداشت کاربران فضای مجازی در عدم شناخت آنان اشاره و تصریح کرد: نکته ظریف و پنهانی که در این تخلفات مغفول مانده است، شباهت فعالیت برخی از افراد فعال در صنف آرایشگاه‌های زنانه با آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی است که تشخیص آن برای یک کاربر فضای مجازی دشوار است

وی افزود: در واقع هر کدام از این فعالیت‌ها نهاد و متولی خاص خود را دارد و ضمن اینکه اساساً نحوه تبلیغ هر دو گروه بر خلاف قانون و ضوابط است

دادستان شهرستان با اشاره به اینکه خیلی از قانون شکنان در خفا مبادرت به تخلف می‌کنند که از چشم پلیس و دستگاه قضائی مخفی می‌ماند، گفت: مردم می توانند این تخلفات را از طریق ثبت نام در سامانه سجام به ما گزارش دهند.

دادستان عمومی و انقلاب شهر ستان جیرفت در پایان بیان کرد: به منظور حفظ حقوق شهروندی و حقوق عامه در حوزه بهداشت عمومی، بازدیدهای این کارگروه به طور مستمر ادامه خواهد داشت و با متخلفان عرصه بهداشت عمومی به شدت برخورد می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha