• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401060201399
  • خبرنگار : 50189

زاهدی: سهامدار اصلی پتروشیمی فجر کرمان باید خلع ید شود

زاهدی: سهامدار اصلی پتروشیمی فجر کرمان باید خلع ید شود

ایسنا/کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: می طلبد ضمن خلع ید کردن بانک پاسارگاد از پروژه پتروشیمی کرمان، سهام آن را به افراد حقیقی و حقوقی دیگر از جمله صنایع واجد شرایط استان واگذار شود که با سرعت بتوانند این پروژه را عملیاتی کنند.

محمدمهدی زاهدی امروز دوم شهریورماه در صحن علنی مجلس ضمن گرامیداشت هفته دولت و روز پزشک، خطاب به رئیس جمهور گفت: بانک پاسارگاد به عنوان سهامدار اصلی پتروشیمی فجر کرمان با تصامح و تعلل در اجرای این پروژه کوتاهی کرده است.

او می افزاید: می طلبد ضمن خلعیت از آن بانک، سهام آن را به افراد حقیقی و حقوقی دیگر از جمله صنایع واجد شرایط استان واگذار شود که با سرعت بتوانند این پروژه را عملیاتی کنند، ضمن آنکه استاندار کرمان پیگیر این موضوع باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از وزیر آموزش و پرورش انتظار داریم تا براساس پیگیری های به عمل آمده از سوی مجلس شورای اسلامی و رییس جمهور قبل از آغاز سال تحصیلی مشکل رتبه بندی فرهنگیان طرح مهرآفرین حل و اجرایی کند.

«رعایت خطوط قرمز نظام مانند راستی آزمایی در رفع تحریم ها، فروش آزادانه نفت و دریافت آزادانه پول آن به همراه ضمانت لازم برای تبدیل ارز دریافتی حاصل از صادرات نفت و کالا به ارز مورد نیاز کشور، بدون هیچ ممانعتی اخذ شود.» این توصیه جدی زاهدی به تیم مذاکره  کننده برجام بود.

او در ادامه از وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه کشور درخواست کرد: هر چه زودتر مشکل آبرسانی به روستاهای فاقد شبکه آبرسانی در شهرستان های کرمان و راور را حل کنند تا قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بتواند عملیاتی اجرایی آبرسانی آب شرب به این روستاها را آغاز کند.

زاهدی به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر داد و گفت: بارها خدمت شما عرض کرده ام که در برخی از صنایع و معادن استان کرمان فساد و رانت وجود دارد امید است با حسابرسی های دقیق و عادلانه اقدام لازم صورت گیرد و قوه قضاییه همکاری لازم برای برخورد با مفسیدین در این حوزه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha