• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1401060201468
  • خبرنگار : 71431

اجرای طرح‌های ویژه و جدید برای مقابله با زورگیری و سرقت در تهران/ پلیس جزوی از مردم است

اجرای طرح‌های ویژه و جدید برای مقابله با زورگیری و سرقت در تهران/ پلیس جزوی از مردم است

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد که به زودی طرح‌های ویژه مشترک میان پلیس و دستگاه قضایی به ویژه برای مبارزه با سارقان و زورگیران اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در نشستی با خبرنگاران که با حضور تمامی روسای پلیس‌های تخصصی پایتخت برگزار شد، گفت: پلیس پایتخت مجموعه پرکار و پرتلاشی است که روز به روز تلاش‌های آنها بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: در نتیجه همین اقدامات انجام شده است که به رغم افزایش جرایم، سرانه وقوع جرم در تهران را از ۲۹ درصد به ۱۹ درصد رساندیم. این نشانه انجام اقدامات با حساب و کتاب و بابرنامه است.

رحیمی به جلسه مشترک صبح امروز میان دادستان کل کشور و شماری از مسئولان فراجا اشاره کرد و گفت: رئیس قوه قضائیه تاکیداتی را برای مقابله با مجرمان داشتند، در همین راستا نیز در این جلسه که بنده نیز در آن حضور داشتم بنا شد تا طرح‌های ویژه‌ و مشترک میان پلیس و دستگاه قضایی در سراسر کشور و به خصوص تهران برای مقابله با جرائم و به ویژه جرائمی نظیر سرقت، زورگیری و ... اجرا شود.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه به موضوع گشت‌های امنیت اخلاقی و اقدامات پلیس در حوزه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی و بر اساس قوانین جاری کشور، رعایت شئونات اسلامی در معابر و اماکن عمومی ضروری است. ممکن است فردی در خانه خود خیلی چیزها را رعایت نکند، اما برابر قانون باید این موارد را در جامعه رعایت کنیم و پلیس هم برابر قانون با این موارد مواجه می‌شود. من شنیدم که فردی گفته بود، رعایت حجاب قانون نیست، در حالی که این یک قانون است و در تاکسی، خودرو، خیابان، پاساژ و ... باید حجاب رعایت شود.

وی ادامه داد: در این زمینه ما هم قانون حجاب و عفاف را داریم  وهم مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی وجود دارد. پیشتاز این عرصه پلیس و فراجاست و عملکرد ما نیز آثار و نتایج خوبی داشته است.

انتقاد از ترک فعل دستگاه‌ها در موضوع عفاف و حجاب

رحیمی با اشاره به مسئولیت حدود ۳۲ دستگاه در حوزه حجاب و عفاف گفت:  متاسفانه در مواردی دیده شده که برخی از این ۳۲ دستگاه ترک فعل کرده‌اند و بعد هم علیرغم ترک فعل آمده‌اند و به پلیس تاخته‌اند. در واقع نه تنها کاری را که برابر قانون باید انجام دهند انجام نداده‌اند، بلکه به پلیس حمله هم می‌کنند که چرا وظیفه قانونی‌ات را انجام می‌دهی؟! متاسفانه این‌ها با معاندان و کسانی که می‌خواهند جریان بی‌حجابی در کشور جاری باشد، همراه و هم‌کلام می‌شوند.

رئیس پلیس تهران بزرگ به ویدیوی منتشر شده از یک زن در مقابل گشت پلیس اشاره کرد و گفت:‌ در این ویدیو خودروی پلیس حرکت کرده و زنی در مقابل آن بوده است. این کار اشتباه بود و با آن برخورد هم شد. از آن زن هم دلجویی کردیم، اما کسی نپرسید که چرا آن زن تخلف کرده و مقابل ماشین پلیس را گرفته است؟ انتقادها و هجمه‌هایی به پلیس شد که منصفانه نبود. دشمن ده‌ها شبکه را برای ترویج بدحجابی به راه‌انداخته و نباید عده‌ای هم در داخل با آن همسو شوند.

اقدامات در حوزه امنیت اخلاقی ایجابی است

وی با تاکید بر اینکه اقدامات پلیس در امور مرتبط با امنیت اخلاقی در جامعه ایجابی است، گفت: همکاران ما بعضا توهین می‌شنوند و به آنها جسارت می‌شود. اما آنها با سعه صدر کار می‌کنند. روزانه ده‌ها کلاس و کارگاه آموزشی برگزار می‌شود و همانطور که گفتم اقدامات را ایجابی و بر اساس اخلاق اسلامی است. دیدگاه ما این است که این‌ها فرزندان این جامعه هستند و برای ما به عنوان پلیس همه مردم عزیز هستند و به آنها احترام می‌گذاریم. حالا ممکن است یک اشتباهی هم کرده باشند که ما تلاش می‌کنیم با اخلاق اسلامی آنها را متوجه اشتباهشان کنیم.

رحیمی ادامه داد:‌ پلیس جزوی از مردم و در کنار مردم است، بالاترین افتخار برای پلیس خدمت به مردم است و من بارها گفته‌ام که پلیس باید جامعه‌محور باشد. تنها در تهران روزانه ۱۵ تا ۱۷ هزار نفر به پلیس مراجعه می‌کنند و از خدمات انتظامی بهره‌مند می‌شوند.

انتقاد از پلیس ایرادی ندارد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه انتقاد از پلیس هیچ ایرادی ندارد، اظهارکرد:‌هیچ فردی بدون ایراد نیست، ما تلاش میکنیم تا ایرادات را کاهش دهیم و کم کنیم، اما به‌هرحال ممکن است از میان هزاران ماموریتی که پلیس در طول روز انجام می‌دهد، در چند مورد هم انتقاداتی وجود داشته باشد که ما با جان و دل آن را می‌پذیریم.

وی با بیان اینکه پلیس جامعه محور خودش را با جامعه تنظیم می‌کند، گفت: در انتشار اخبار پلیس هیچ انحصاری وجود ندارد  و همه رسانه‌های دارای مجوز باید به اخبار دسترسی داشته باشند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha