• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401060201537
  • منبع : نمایندگی سمنان

خیز بلند استان سمنان برای تقلیل نرخ بیکاری به کمتر از ۵ درصد

خیز بلند استان سمنان برای تقلیل نرخ بیکاری به کمتر از ۵ درصد

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از خیز این استان برای کاهش نرخ بیکاری به کمتر از پنج درصد خبر داد و گفت: استان سمنان در سه ماهه اول امسال با نرخ بیکاری کمی بیش از ۶ درصد پایین‌ترین نرخ بیکاری را در کشور داشته است.

سیدمحمدرضا هاشمی در آئین همزمان افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌ها و پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان دامغان که در دانشگاه دامغان برگزار شد اظهار کرد: استان سمنان از ظرفیت بالایی در حوزه های تولیدی و صنعتی برخوردار است.

وی از تلاش مدیران ارشد استان برای کاهش نرخ بیکاری استان به کمتر از ۵ درصد خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا از مهر ماه سال گذشته تا کنون ۴۵ واحد صنعتی راکد استان به چرخه تولید بازگشته که این واحدها به بازگشت به کار یک هزار و ۳۰۰ نفر انجامیده است.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به روند از نزولی نرخ بیکاری در استان اضافه کرد: خوشبختانه استان سمنان از نظر شاخص بیکاری از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و استان سمنان هم اکنون با ۶.۱ درصد کمترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داده است.

هاشمی ادامه داد: نرخ بیکاری استان در سال ۹۷، حدود ۷.۱ درصد در سال ۹۸، ۸.۷، در سال ۹۹ نیز ۸.۱، در سال ۱۴۰۰ حدود ۸.۵ و در سه ماهه اول امسال ۶.۱ درصد بوده است.

وی از دولت سیزدهم به عنوان دولتی مردمی نام برد و با اشاره به الزام مدیران به رویکردهای مردمی‌محور اظهار کرد: در اتاق مدیران باید همواره به روی مردم باز باشد.

این مدیر ارشد استانی با اشاره به خدمات یک ساله دولت سیزدهم افزود: نزدیک به یکسال از فعالیت دولت آیت الله رئیسی می‌گذرد و از این رو هفته دولت امسال در ابعاد مختلف دارای اهمیت است. 

خیز بلند استان سمنان برای کاهش نرخ بیکاری به کمتر از ۵ درصدهاشمی با بیان اینکه تامین واکسن ، یکی از اقدامات شاخص و قابل توجه دولت آیت الله رئیسی است گفت: اعتماد مردم را باید با کار جهادی و انقلابی بازگرداند ، این امر با شعار محقق نمی‌شود .‌

وی به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان پرداخت و افزود: تمام‌ مصوبات سفر آیت الله رئیسی به استان ، قابلیت اجرایی شدن دارد.

وی در همین ارتباط بیان کرد: ۹۲ پروژه از مجموع پروژه های قابل بهره برداری در استان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان است.‌

استاندار سمنان ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به استان ، ۸۷۸ میلیارد تومان‌ اعتبار در قالب پول نقد به ۲۹ دستگاه اجرایی استان ابلاغ شد.

وی به بهره مندی بخش خصوصی از سفر دولتمردان اشاره و تصریح کرد: قرارداد ۷۰۰۰ میلیارد تومانی برای تامین ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس یکی از برکات ارزشمند سفر آیت الله رییسی به استان سمنان است.‌

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با بیان اینکه در دولت آیت الله رئیسی ، توجه ویژه ای به حوزه تولید شده است افزود: مردمی سازی یارانه‌ها یکی از افدامات بسیار شاخص و پر افتخار دولت سیزدهم‌ است‌

وی با بیان اینکه مطالبه گری مردم شهرستان دامغان ، هوشمندانه و همراه بانظام است گفت: با توجه به مطالبات مردم در تلاشیم تا با استفاده از تمام‌ ظرفیت‌های موجود ، زمینه تحول در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دامغان را فراهم و دغدغه‌های مردم را برطرف کنیم.
به گزارش ایسنا-ادای احترام به شهدای دامغان، دیدار با خانواده شهید محمد رضا هراتیان، دیدار با جمعی از مدیران محلی شهرستان دامغان، بازدید از چند پروژه، افتتاح همزمان پروژه های هفته دولت، دیدار مردمی و ملاقات چهره به چهره با نمازگزاران مسجد جامع دامغان، حضور در شورای اداری شهرستان و ...از برنامه های سفر استاندار به دامغان در اولین روز هفته دولت بود.
خیز بلند استان سمنان برای کاهش نرخ بیکاری به کمتر از ۵ درصد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha