• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401060201676
  • خبرنگار : 50187

مدیر امور شعب بانک مسکن کرمان خبر داد

تعیین تکلیف ۲۵۰۰ واحد مسکن مهر کرمان در سفر رییس جمهور

تعیین تکلیف ۲۵۰۰ واحد مسکن مهر کرمان در سفر رییس جمهور

ایسنا/کرمان مدیر امور شعب بانک مسکن کرمان گفت: تعمیرات جعاله، مشکلات قرض الحسنه، نهضت ملی و معترضین واحدهای مسکن مهر در زمان برپایی میز خدمت در سفر هیئت دولت به استان مراجعه داشته اند که با حضور مسئولان کشوری و ستاد مرکزی مصوب شد و از ۵۰۰۰ واحد مشکل دار مسکن مهر، ۲۵۰۰ واحد تعیین تکلیف و در حال حاضر فعال شده اند.

عقیل زینلی امروز دوم شهریورماه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجائی و باهنر اظهار کرد: اهمیت کار رسانه بر کسی پوشیده نیست و رسانه ها یک پل ارتباطی بین دولتمردان و مردم هستند و امیدواریم مسئولان خدمتگزار خوبی برای مردم باشند.

وی در ادامه بیان کرد: بانک مسکن براساس رسالت خود که بخش تخصصی مسکن است، از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در استان کرمان ۵۰۵۶ فقره تسهیلات بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

 مدیر امور شعب بانک مسکن کرمان با اشاره به اینکه سهم بانک مسکن استان کرمان ۳.۱ درصد از کل تسهیلات بانک مسکن کشور را شامل شده، افزود: ۸۷.۷ درصد در بخش مسکن تسهیلات پرداخت کرده ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد به لحاظ تعداد و ۴۶۳ درصد به لحاظ مبلغ رشد داشته ایم.

زینلی تصریح کرد: یکی از طرح های اولویت دار دولت، نهضت ملی مسکن است که تاکنون بانک مسکن به تنهایی تسهیلات را پرداخت کرده و بانک های دیگر به صورت جدی شروع نکرده اند.

وی ادامه داد: در مرکز استان کرمان به دلیل مشکل تامین زمین، کار تازه آغاز شده و در شهرستان های دیگر ۵۷۴۹ واحد مسکن نهضت ملی به بانک معرفی، ۳۷۴۹ انعقاد قرارداد شده و ۲۰۰۰ واحد در حال تشکیل پرونده هستند.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کرمان در ادامه با اشاره به راه اندازی میز خدمت در سفر ریاست جمهوری به استان گفت: حدود ۱۰۰ هزار نفر از طریق سامانه سامد تماس داشته و تسهیلات و درخواست های خود را مطرح کردند و تاکنون ۱۵۰ نفر مراجعه حضوری داشته و در حال تشکیل پرونده هستند ضمن اینکه در نخستین روز هفته دولت نیز در تمام شعب بانک مسکن استان کرمان میز خدمت تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: تعمیرات جعاله، مشکلات قرض الحسنه، نهضت ملی و معترضین واحدهای مسکن مهر در زمان برپایی میز خدمت در سفر هیئت دولت به استان مراجعه داشته اند که با حضور مسئولان کشوری و ستاد مرکزی مصوب شد و از ۵۰۰۰ واحد مشکل دار مسکن مهر، ۲۵۰۰ واحد تعیین تکلیف و در حال حاضر فعال شده اند.

زینلی با اشاره به اینکه در بخش اشتغال که تسهیلات تکلیفی داشتیم طی چهار ماهه نخست امسال ۱۴۸۸ فقره به مبلغ ۱۳۵۸ میلیارد ریال پرداخت شده، بیان کرد: ۲۰۵ فقره از این تسهیلات به کمیته امداد برای مددجویان جدید، قرض الحسنه قبل از ازدواج ۶۱۳ فقره ۸۶۱ میلیارد ریال، بیماران معسر بهزیستی و هلال احمر ۶۷ فقره ۱۲ میلیارد ریال و ۱۱۴ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کرمان در ادامه گفت: تسهیلات مسکن در خرید و مشارکت در تمام سنین برنامه داریم و کسانی که توان واریزی یکجا یا سپرده گذاری ندارند، بهترین حساب، حساب جوانان است که به صورت برنامه ای است و واریزی ماهیانه، سالیانه و یکجا دارد و در قالب این طرح تسهیلات مرکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر بعد از پنج سال ۷ میلیارد ریال و سایر مناطق شش میلیارد ریال خواهد بود.

وی اظهار کرد: حساب های سپرده ممتاز را نیز داریم که یکی سپرده طرح نهضت است که علاوه بر سود ۱۵ درصد، ۳۰ درصد امتیاز اوراق داده می شود که  می توانند هم خودشان استفاده کرده یا به دیگری واگذار کنند چون در فرابورس معامله می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha