• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401060201854
  • خبرنگار : 50026

معاون وزیر بهداشت:

۱۱۰۷ پروژه درمانی در کشور آماده افتتاح است

۱۱۰۷ پروژه درمانی در کشور آماده افتتاح است

ایسنا/خراسان جنوبی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۱۰۷ پروژه در حوزه بهداشت و درمان اجرا شده که همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

بهروز رحیمی، امروز چهارشنبه ۲ شهریور در آیین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی زیرکوه در خراسان جنوبی اظهار کرد: از مجموع این پروژه‌ها در روز نخست هفته دولت یعنی امروز ۵۰۰ پروژه افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: یکی از این برنامه‌ها حضور در شهرستان زیرکوه و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهرستان بود تا مردم بدانند این دولت پیوست عدالت دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸ هزار و ۵۰۰ پروژه با زیربنای ۱۲ میلیون مترمکعب در حال احداث است که با همه این اقدامات اما هنوز کار نکرده و راه نرفته زیاد است.

وی تصریح کرد: اگر اشکالی وجود دارد ناشی از برنامه‌ریزی امثال ما است، ما کارگزاران کشور بد عمل می‌کنیم اما نگاه این نظام، انقلاب و دولت خدمت کردن به مردم است تا امیدی که در سال‌های گذشته از بین رفته را برگردانند.

رحیمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، عنوان کرد: باید اقدامات دستگاه‌های اجرایی و خوبی‌ها بیان شود، یکی از کارهای اساسی که برای این دولت می‌توان انجام داد اینکه خوبی‌ها از نوع نگاه رئیس جمهور به مردم منتقل شود و مردم نیز در جریان مشکلات و واقعیت‌ها قرار بگیرند.

وی یادآور شد: بابت همه کوتاهی‌هایی که وزارت بهداشت در سال‌های گذشته به این منطقه داشته عذرخواهی می‌کنم و تلاش خواهیم کرد تا در آینده اتفاق بزرگی برای منطقه رقم بخورد و این بی‌توجهی‌ها جبران شود.

ریل‌گذاری جدید دولت سیزدهم، توجه به مناطق محروم است

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه ریل‌گذاری جدید دولت سیزدهم بر رسیدگی و توجه به نقاط کم برخوردار است گفت: تمرکز مسئولان بر این است که به نقاط محروم رسیدگی شود لذا در همین راستا شاهد آغاز عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه هستیم که جای تقدیر دارد.

وی افزود: شروع چنین پروژه ای در شهرستانی مرزی نشان می دهد که   دولت در رسیدگی به مناطق محروم اهتمام دارد؛ هفته دولت فرصتی برای دولتمردان است که کارهای انجام شده را به نحو مطلوب اطلاع رسانی کنند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شروع بیش از هشتاد درصد  پروژه های حوزه های زیرساختی استان در دولت های نهم و دهم بوده که نشان‌می دهد شتاب مطلوبی در آن دوره ها داشته است. 

قناعت با اشاره به روند کند برخی پروژه‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: این دولت بیشتر نگاه و توجه به بیرون داشته لذا در آن هشت سال روال کارها کند شد و پروژه ها به شکل جهادی پیش نرفت.

وی با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم فضای جهادی تشکیل شد ادامه داد: عزم این دولت بر اتمام پروژه های نیمه تمام است که در هشت ساله دولت قبل مغفول مانده لذا شروع پروژه جدید در دستور کار وزارتخانه ها نیست. 

استاندار تصریح کرد: اینکه در زیرکوه پروژه جدیدی کلنگ زنی می شود در کشور انگشت شمار بود زیرا استدلالی پشت این دستورالعمل است.

قناعت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه افزود: این امر نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق محروم و کم برخوردار دارد.

به گفته وی؛ سعی بر این است که از محل منابع استانی و  اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور رقم خوبی به این پروژه کمک کنیم زیرا توجه به مردم ولایتمدار منطقه همواره مورد تأکید است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد جهش خوبی در اجرای این پروژه زیربنایی حوزه بهداشت و درمان زیرکوه باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha