• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401060201856
  • خبرنگار : 50026

با حضور معاون وزیر بهداشت:

عملیات اجرایی دو طرح در خراسان جنوبی آغاز شد

عملیات اجرایی دو طرح در خراسان جنوبی آغاز شد

ایسنا/خراسان جنوبی عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان زیرکوه و طرح توسعه کارخانه تولید خوراک دام آبیز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان زیرکوه، امروز چهارشنبه ۲ شهریور با حضور استاندار، معاون وزیر بهداشت و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، طی مراسمی با حضور قناعت استاندار خراسان جنوبی، رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اسحاقی نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، کلنگ احداث بیمارستان زیرکوه به زمین زده شد.

احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی حاجی آباد-مرکز شهرستان زیرکوه- از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است. این بیمارستان با زیربنای ۷ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۷ هکتار احداث خواهد شد.

مجموع اعتبار پیش بینی شده برای احداث این بیمارستان ۱۲۰ میلیارد تومان است. با عنایت به تأکید استاندار مبنی بر این که پروژه هایی در ایام هفته دولت کلنگ زنی می شوند که اعتبار مصوب داشته باشند، اعتبار مهیا شده برای اجرای این پروژه عمرانی تا این لحظه ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان(۵ میلیارد تومان تعهد وزارت نفت طبق مصوبه سفر رئیس جمهور و ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هم اعتبارات وزارت بهداشت) است.

این مراسم با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و شماری از مدیران شهرستان برگزار شد. زیرکوه تنها شهرستان استان خراسان جنوبی است که بیمارستان ندارد و با اجرای این پروژه ۴۳ هزار نفر جمعیت ساکن در این منطقه از خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب برخوردار خواهند شد.


آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه تولید خوراک دام در زیرکوه

همچنین همزمان با نخستین روز از هفته دولت و با حضور استاندار خراسان جنوبی، عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه تولید خوراک دام آبیز آغاز شد. فاز اول این کارخانه با ظرفیت 30 هزار تن در سال در بهمن ماه سال 99 به بهره برداری رسیده است.

این فاز که با هزینه کرد 11 میلیارد و 500 میلیون تومان احداث شده، زمینه اشتغال 39 نفر را فراهم آورده است. با اجرای فاز تکمیلی این پروژه که امروز کلنگ زنی شد، 18 نفر به صورت مستقیم و 56 نفر نیز به شکل غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

با بهره برداری از این فاز که زیربنای پروژه را هزار مترمربع توسعه می دهد، 30 هزار تن به ظرفیت تولید کارخانه اضافه خواهد شد. این بازدید با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و شماری از مدیران شهرستان انجام شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha