• پنجشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401060302276
  • خبرنگار : 50448

استاندار بوشهر خبر داد:

افزایش ۲۰ برابری پرورش ماهی در قفس بوشهر

افزایش ۲۰ برابری پرورش ماهی در قفس بوشهر

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر بابیان اینکه با افتتاح طرح تجمیعی ۲ مرکز ماهی در قفس ۵۰۰ تنی ظرفیت پرورش ماهی در قفس استان به ۷۵۰۰ تن رسید، گفت: چشم‌انداز ما برای سه سال آینده ۶۰ هزار تن است.

احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در تنگستان اظهار کرد: در دومین روز از هفته دولت ۱۱۳ طرح بزرگ و کوچک با سرمایه‌گذاری ۱۰۸۵ میلیارد تومان در شهرستان تنگستان به بهره‌برداری می‌رسند و یا اینکه عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰۰ واحد مسکونی روستایی از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در شهرستان تنگستان تصریح کرد: این شهرستان در مقام‌سازی و آسفالت روستایی نسبت به میانگین استانی وضعیت بهتری دارد.

استاندار بوشهر آغاز عملیات احداث طرح توسعه ۴ هزار قطعه ای مجتمع صنعتی پرورش شتر مرغ در شهرستان تنگستان عنوان کرد: شترمرغ با اقلیم این شهرستان سازگار است.

محمدی‌زاده با اشاره به آغاز عملیات سد باهوش در تنگستان تاکید کرد: این سد از پروژه‌های مهم حوزه آب استان بوشهر است که بخش مهمی از آب مورد نیاز نخیلات تنگستان را تامین می‌کند. تلاش جدی برای تامین منابع شروع پروژه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار از چند روز پیش عملیات ساخت سد باهوش را آغاز کرده است، افزود: طی روزهای آینده با حضور وزیر نیرو  عملیات ساخت این سد به‌طور رسمی آغاز خواهد شد.

استاندار بوشهر از افتتاح ساختمان اداری شهرداری اهرم خبر داد و بیان کرد: ساختمان قدیم شهرداری اهرم بیش از ۴۰ سال قدمت داشت که فضای کمی داشت و اکنون یک ساختمان سه طبقه با زیربنای ۱۳۵۰ مترمربع با جانمایی و معماری مناسب افتتاح شد.

محمدی‌زاده با اشاره به افتتاح مخزن ۵۰۰۰ هزار مترمکعبی در دلوار اظهار کرد: با تلاش مضاعفی که در آبفای استان بوشهر صورت گرفت این طرح قرار بود در ۶ ماه انجام شود، امروز در کمتر از ۲ ماه به‌بهره‌برداری رسید.

به گفته وی، مخزن ۵۰۰۰ هزار مترمکعبی در دلوار آبی پایدار را برای این شهر و روستاهای ساحلی تامین خواهد کرد.

استاندار بوشهر بابیان اینکه امروز دو طرح آبزی پروری افتتاح خواهد شد، ادامه داد: ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر در شروع دولت سیزدهم ۳۰۰۰ تن بود، امروز با افتتاح یک طرح این طرفیت به ۷۵۰۰ تن رسید. همچنین چشم‌انداز ما برای سه سال آینده ۶۰ هزار تن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha