• پنجشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401060302308
  • خبرنگار : 50175

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

تکمیل محور ازنا-شازند مطالبه جدی مردم است

تکمیل محور ازنا-شازند مطالبه جدی مردم است

ایسنا/لرستان رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل محور ازنا-شازند مطالبه جدی مردم است.

محمدرضا رضایی کوچی که به‌منظور بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام و کلان لرستان به این منطقه سفر کرده، در ادامه برنامه نظارتی خود از به شهرستان الشتر رفت، در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی این منطقه با تأکید بر اینکه جاده یکی از محورهای اصلی توسعه‌یافتگی است، اظهار کرد: محوری که غرب کشور را به اصفهان، اراک و پایتخت متصل کند، جاده الشتر به بروجرد است که ۷۰ کیلومتر از مسیر را کوتاه‌تر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در این محور دو کیلومتر تونل بایستی حفاری شود که پیمانکار با سرعت مطلوبی کار را شروع کرده است. با بهره‌برداری از این محور مسیر کوتاه خواهد شد و شاهد کاهش تصادفات نیز خواهیم بود ضمن اینکه افزایش تردد در این مسیر در بحث اقتصادی نیز مؤثر واقع می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به طرح سالن ورزشی در کنار محور الشتر بروجرد خاطرنشان کرد: این طرح ۲۰ درصد پیشرفت دارد و تابه‌حال اعتبارات قطره‌چکانی داشته و پیشرفت چندانی نداشته که در این راستا در کشور ۳ هزار میلیارد تومان طرح نیمه‌تمام داریم و این طرح از همین طرح‌های نیمه‌تمام است.

رضایی کوچی ادامه داد: طرح‌ها باید اولویت‌بندی شوند و برنامه‌ریزی کنیم و طرح‌های با پیشرفت بالا در اولویت اجرا باشند.

وی اضافه کرد: لایحه مشارکت خصوصی- عمومی برای ورود بخش خصوصی به پروژه‌های عمرانی را در دستور کار داریم، باید اعتمادسازی کنیم تا طرح‌ها را بخش خصوصی به نحو مطلوب اجرا نماید چراکه منابع دولتی محدود بوده و تنها راه نجات طرح‌ها استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: بی‌تردید ظرفیت دیگر تهاتر نفت است، تحویل نفت در مقابل کار انجام شده که در این طرح به‌سرعت اجرای پروژه‌ها کمک خواهد کرد.

رضایی کوچی با اشاره به ظرفیت‌های لرستان عنوان کرد: لرستان ۱۶۰ معدن فعال دارد که می‌تواند از طریق خط آهن فرصت صادرات را برای استان فراهم کند و ازآنجایی‌که استان درگیر سیل است و نمی‌تواند روی کشاورزی آن حساب کرد از این پتانسیل به‌درستی می‌توان برای پیشبرد اهداف توسعه استان بهره‌برداری کرد. اطلاعات پروژه‌ها باید به اطلاع مردم برسد، سازمان برنامه باید تمام مشخصات را اطلاع دهد، امر شفافیت نباشد ایجاد فساد می‌شود.

وی در بازدید از محور ازنا-شازند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محور ازنا- شازند یکی از محورهای مهم کشور محسوب می‌شود که تکمیل آن امری ضروری است، اظهار کرد: این محور به‌عنوان کریدور شمال به جنوب بوده که عمده بار جنوب کشور از شهرستان ازنا به سمت مرکز از این مسیر عبور می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه چندین سال از آغاز عملیات اجرایی این محور می‌گذرد اما هنوز تکمیل نشده است، تصریح کرد: تکمیل محور ازنا-شازند از مطالبات جدی مردم است و با وجود سفر رئیس مجلس و معاونین وزیر راه و شهرسازی به لرستان ضرورت دارد منابع مورد نیاز آن تأمین تا این پروژه به نتیجه برسد.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: با تغییر پیمانکار این پروژه و جایگزین کردن پیمانکاری دیگر با توان کاری و مالی بیشتر تلاش شود که این پروژه در کمترین زمان به سرانجام برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha