• پنجشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401060302525
  • خبرنگار : 50175

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سهم دانش‌بنیان‌ها در حوزه صنایع و معادن لرستان کمتر از ۳۰ درصد است

سهم دانش‌بنیان‌ها در حوزه صنایع و معادن لرستان کمتر از ۳۰ درصد است

ایسنا/لرستان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سهم دانش‌بنیان‌ها در حوزه صنایع و معادن لرستان کمتر از ۳۰ درصد است.

مصطفی طاهری جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی در لرستان که با حضور دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در این سفر از ۱۶ مجموعه بازدید به عمل آمد و با فعالان اقتصادی لرستان جلساتی برگزار شد.

وی تصریح کرد: یکی از سرفصل‌ها که خیلی شاخص است در کشور مربوط به احیای واحدهای غیرفعال است یعنی میزان واحدهای غیرفعال این استان نسبت به کشور خیلی عدد شاخصی به نظر می‌رسد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: برخی واحدهای صنعتی در لرستان بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند که اگر احداث شوند زمینه رفع خیلی از مشکلات استان را فراهم خواهند کرد.

طاهری با بیان اینکه تعداد این واحدها را ۱۱ مورد نزدیک به افتتاح است که می‌توانند تکمیل شوند، افزود: ۲۸۶ معدن در لرستان استعلام منفی دارند و همین امر موجب شده که مانع توسعه استان شوند که باید با برنامه‌ریزی لازم زمینه فعال شدن این معادن در استان فراهم شود.

وی اضافه کرد: در خرم‌آباد مشکل زمین شهرکی صنعتی داریم که بیش از ۱۰ هکتار آن احتکار شده توسط کسانی که استفاده نمی‌کنند. مجموع شهرک استان ۱۶۰۰ هکتار است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: ۶۸ واحد صنعتی لرستان از سوی بانک‌ها تملک شده است که یک همت می‌طلبد و ایمیدرو هزار و ۴۰۰ میلیارد پروژه در لرستان دارد که باید سرعت پیشرفت در آن‌ها افزایش یابد.

طاهری با بیان اینکه شرکت پارسیلون با آن همه امکاناتی که داشت ولی تولید نداشت، ادامه داد: ۱۱ مجموعه بالای ۶۰ درصد شناسایی شده که برای آن‌ها در کمیسیون جلسه تشکیل شود.

وی اظهار کرد: ۴۰ درصد از مجموعه‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی غیرفعال و مابقی نیز با درصد کمی فعال هستند اگر مجموع آن‌ها را بخواهیم در نظر بگیریم کمتر از ۵۰ درصد فعال و بیش از ۵۰ درصد غیرفعال هستند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: سهم دانش‌بنیان‌ها در حوزه صنایع و معادن لرستان کمتر از ۳۰ درصد است.

طاهری خاطرنشان کرد: با پیگیری صورت گرفته آنتن دهی حداقل ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha