• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401060503175
  • خبرنگار : 50491

مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده گلستان:

بدحجابی‌ یک نوع روشنفکری غلط است/ چگونه دختران محجبه تربیت کنیم؟

بدحجابی‌ یک نوع روشنفکری غلط است/ چگونه دختران محجبه تربیت کنیم؟

ایسنا/گلستان مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده گلستان گفت: بدحجابی‌ها نشانه یک نوع بی‌بندوباری و روشنفکری غلط است.

حجت الاسلام محمد نودهی صبح امروز شنبه ۵ شهریور در نشست ابعاد مشاوره ای و روانشناختی عفاف و حجاب در گرگان اظهار کرد: حجاب یک امر چندبعدی است که مهم ترین بعد آن روانشناختی است و با فطرت انسان همخوانی دارد و مربوط به هیچ کشوری نیست.

وی با بیان اینکه سخن گفتن در خصوص ابعاد روانشناختی و تربیتی عفاف و حجاب پرداختن به یک مسئله برون‌ادیانی است، افزود: حجاب صرفاً برای مسلمانان و ایرانی‌ها نبوده است.

مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده گلستان تأکید کرد: بدحجابی هایی که در حال حاضر در فضای عمومی جامعه می بینیم نشانه یک نوع بی‌بند و باری و روشنفکری غلط است، عده ای تصور می کنند برهنگی با روشنفکری همخوانی دارد حال آنکه در برهنگی توحش خوابیده است.

نودهی بعد روانشناختی حجاب را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: نمود ظاهری عفاف و حجاب چادر می شود و حجاب زیبایی بانوان را دوچندان می کند، حجاب دیگر یک نوع پوشش نیست بلکه در کنار پوشش بیانگر هویت و شخصیت هر فرد است و برای بانوان امنیت به ارمغان می‌آورد.

وی ایجاد عزت نفس را کارکرد دیگر حجاب دانست و یادآور شد: عزت نفس به معنای احساس ارزشمندی و پایه اعتماد به نفس است و رابطه تنگاتنگی با حجاب دارد، اگر به دنبال محجبه شدن دختران خود هستیم ابتدا باید احساس ارزشمندی را در آنها ایجاد کنیم، دختری که احساس ارزشمندی نکند به سختی محجبه می شود.

مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده گلستان با اشاره به اینکه برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه باید عزت نفس را در زنان و دختران افزایش داد، بیان کرد: مادر همه پیشرفت‌ها عزت نفس است، بسیاری از افرادی که هنگام حضور در جامعه خودآرایی کرده و حجاب کاملی ندارند از کمبود محبت رنج می برند و سطح استرس آنها  بسیار بالا است حال آنکه افراد محجبه استرس کمتری داشته و از امنیت روانی بالایی برخوردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha