• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401060503408
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک عضو جامعه روحانیت مبارز:

آیت‌الله ناصری عالمی وارسته و خدمتگزار مردم بود

آیت‌الله ناصری عالمی وارسته و خدمتگزار مردم بود

ایسنا/اصفهان یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: از آیت‌الله ناصری باید به‌عنوان یک معلم اخلاق برجسته در حوزه روحانیت یاد کرد. ایشان جدا از خدمات علمی و فرهنگی بسیار، دارای شخصیتی ولایی و انقلابی بودند که از همراهی با امام امت کوتاهی نکردند و بعد از فوت امام راحل یار صدیق مقام معظم رهبری شدند.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا درباره شخصیت و خدمات مرحوم آیت‌الله محمد علی ناصری، اظهار کرد: آیت‌الله ناصری عالمی بودند به تمام معنا وارسته، خدوم، ولایی، معلم اخلاق و مربی دلسوز برای جوانان و مؤمنان که از هیچ کاری برای پرورشِ مکتبی نسل جوان مضایقه نمی‌کردند. ایشان مدرس حوزه بودند و خدمات ارزشمند علمی و فرهنگی بسیاری به استان اصفهان ارائه دادند.

وی افزود: از آیت‌الله ناصری باید به‌عنوان یک معلم اخلاق برجسته در حوزه روحانیت یاد کرد. ایشان جدا از خدمات علمی و فرهنگی بسیار دارای شخصیتی ولایی و انقلابی بودند که از همراهی با امام امت کوتاهی نکردند و بعد از فوت امام راحل یار صدیق مقام معظم رهبری شدند. ایشان عالمی ولایی و در تراز تعریف مورد نظر اسلام از یک عالم بودند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز، تصریح کرد: آیت‌الله ناصری عارفی به تمام معنا بودند که با رهبر انقلاب نزدیکی خاصی داشتند که جا دارد چنین عالمانی برای نسل جوان و مردمِ خداجو الگو باشند. یک طلبه وقتی به مدرسه می‌آید باید رفتار این بزرگان را الگوی خود قرار دهد و متقی و خدمتگزار مردم باشد و در تواضع چیزی کم نگذارد.

رهبر گفت: خدمات مردمی ایشان و کارهای خیری که انجام دادند همواره در اذهان مردم اصفهان خواهد ماند. آیت‌الله ناصری کمک حال مستمندان و فقرا بودند و درِ خانه ایشان به روی مردم همیشه باز بود. طلبه‌ها باید چنین افرادی را الگوی خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: علمایی مانند مرحوم آیت‌الله ناصری باید هم خدمات معنوی به مردم ارائه دهند و هم خدمات مادی. در امور دنیایی مردم، علما باید تلاش کنند زندگی برای شهروندان بسازند که در شان و کرامت آنان باشد. یک عالم دینی در دو جبهه دین و دنیا باید به مردم خدمت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha