• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401060503438
  • خبرنگار : 50448

امام جمعه بوشهر:

"مردم" مولفه مهم قدرت نظام هستند

"مردم" مولفه مهم قدرت نظام هستند

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه بوشهر گفت: مردم مولفه مهم قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. اساسا مدیریت و حکم‌رانی بدون مردم مفهوم ندارد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی بوشهر اظهار کرد: برخی مدیریت را یک دانش و علم محسوب می‌کنند و بر این باورند که مدیر موفق، فردی است که صاحب دانش مدیریت است. این نوع نوع مدیریت دانش پایه و علم محور است.

وی اضافه کرد: برخی مدیریت را شیوه راهبری و راهبرد می‌دانند و معتقدند مدیریت یک معقوله‌ی اجرایی است که تمام امکانات تحت نفوذ را به سمت اهداف سازمانی هدایت می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان  و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: مدیریت عبارت است از توانمندی کارآمد در عرصه سازماندهی و هماهنگ‌سازی امکانات انسانی و غیرانسانی به سمت اهداف از قبل تعیین شده مبتنی بر دانش مدیریت.

صفایی بوشهری بابیان اینکه مدیریت از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کارهای نظام بشری است، بیان کرد: معقوله مدیریت دارای ویژگی‌های علم‌پایگی، توانمندی در حوزه اجرا، اطلاع و اشراف به منابع و در آخر حرکت و شتابدهی تمامی موارد ذکر شده در جهت اهداف سازمان است.

وی باتاکید بر اینکه مدیر باید توان دیپلماسی حل اختلافات درونی و برون سازمانی را داشته باشد، گفت: از نظر علم و دیپلماسی کار مدیر کسی که است که تمام امور را در دایره سازمانی خود به حرکت در می‌آورد و همه را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: از منظر سرمایه‌داری، مدیر موفق شخصیتی است که به هر قیمتی حفظ سرمایه و تولید ثروت می‌کند؛ لذا مدیر موفق در حوزه منابع انرژی فردی است که منابع انرژی را کشف و تولید ثروت می‌کند و هر جایی فضای منابع نفتی باشد به دنبال مصادره می‌رود که نمونه آن سوریه است.

صفایی بوشهری ادامه داد: مدیر موفق در حوزه نظامی از نگاه مدیریت امپیرالیسمی کسی است که رعب و وحشت ایجاد می‌کند و از این طریق از تعارضات نظامی پیشگیری می‌کند حتی شده با حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی.

وی تاکید کرد: مدیریت لیبرالیسمی معتقد است هیچ بن‌بست و مرزی برای خود تصور نمی‌کند و هر اقدامی را برای رسیدن به منافع و اهداف خود مجاز می‌داند حتی با استثمار منابع و نیروی انسانی سازمان. در این نوع مدیریت هیچکس بیمه نخواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: مدیر از نظر جهان بینی اسلامی انسانی است که مجموعه از منابع و نیروی انسانی در اختیار دارد برای خدا و خدمت به مردم و احترام ویژه به منابع زیردستی حرکتی را جهت تمدن و پیشرفت و خدمت به بشریت ایجاد می‌کند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه مدیر تراز نظام جمهوری اسلامی باایمان، عدالت محور، پیشرفت‌آفرین، طراح ابتکار، ولایت‌مداری، باتقوا، با دانش، جهادگر، دارای قدرت اجرایی بالا و از همه مهمتر مردم‌دار است، افزود: مردم مولفه مهم قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. اساسا مدیریت و حکم‌رانی بدون مردم مفهوم ندارد.

در پایان این مراسم ۱۱ دستگاه‌های اجرایی برتر استان بوشهر در محورهای مختلف معرفی و تقدیر شدند؛ اداره کل‌های امور مالیاتی و اقتصاد و دارایی در ۲ بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش اموزشی، پژوهشی و فرهنگی، اداره کل دامپزشکی در گروه تولیدی و خدماتی، شرکت گاز استان و اداره کل بنادر و دریانوردی در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گروه سلامت و رفاه اجتماعی، اداره کل ثبت احوال در گروه عمومی و قضایی، شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در اجرای مصوبه‌های سفر استانی رئیس جمهور، شرکت اب و فاضلاب و توزیع نیروی برق در محور جذب منابع ملی و استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه، نظارت گمرکات استان بوشهر در زمینه بهبود محیط کسب و کار، اداره کل بیمه سلامت در محور ارائه خدمات برجسته در حوزه صدور حداکثری نسخه‌های الکترونیکی و اداره کل ثبت اسناد و املاک در محور ارائه خدمات برجسته با رویکرد دولت الکترونیک و اصلاح فرایندها به عنوان دستگاه‌های برتر استان بوشهر معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha