• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1401060503459
  • خبرنگار : 71460

سنسینی: اگر VAR در جام جهانی ۹۰ بود، آلمان قهرمان نمی‌شد

سنسینی: اگر VAR در جام جهانی ۹۰ بود، آلمان قهرمان نمی‌شد

مدافع سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین بعد از سال‌ها به قضاوت اشتباه داور در فینال جام جهانی ۹۰ ایتالیا اشاره کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اولاریون، با گذشت بیش از ۳۲ سال از باخت در فینال جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا به آلمان، به نظر می رسد که این زخم هنوز برای آرژانتین التیام نیافته است. روبرتو سنسینی که در آن بازی در ترکیب اصلی تیم ملی آرژانتین حضور داشت درباره اتفاقات این بازی به صحبت پرداخت.

او در وهله اول به تأثیری که کارلوس بیلاردو بر حرفه خود داشت اشاره کرد و گفت: بیلاردو در دوران فوتبال خود مهاجم بود بود و در برخی مسائل وسواس داشت، از جمله اینکه از رنگ‌های خاصی خوشش نمی‌آمد یا دوست نداشت دکتر در تمرین حضور داشته باشد. او به من القا کرد که باید در چند پست بازی کنم و این باعث شد که من در چند پست مختلف در دوران فوتبالم بازی کنم.

سنسینی در مورد قضاوت ادگاردو کدسال داور مکزیکی گفت: من مطمئن هستم اگر VAR در آن مسابقات بود، شرایط طور دیگری رقم می‌خورد و آن صحنه پنالتی اعلام نمی شد که آلمان بتواند به گل برسد. اعلام پنالتی در آن صحنه یک اشتباه بزرگ بود که سرنوشت زیادی روی تعیین تیم قهرمان داشت.

بازیکن سابق  آلبی سلسته به وضعیت فعلی تیم ملی آرژانتین، اهمیت مسی و اسکالونی و شانس قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد و گفت: من وضعیت آرژانتین را در این دوره خیلی خوب می بینم. پتانسیل عظیمی در ترکیب تیم وجود دارد و قهرمانی در کوپا آمه ریکا استرس و فشار قهرمان نشدن را از روی تیم برداشت. من خیلی به این تیم امید دارم و امیدوارم این دوره قهرمان شویم.

روبرتو سنسینی در سه دوره جام جهانی ۱۹۹۰، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و در مجموع ۶۰ بار پیراهن تیم ملی را پوشید.

تیم ملی فوتبال آلمان در فینال جام جهانی ۱۹۹۰ که در رم برگزار شد با شکست دادن آرژانتین جام را بالای سر برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۶ ۰۸:۲۸

نه تنها اون صحنه پنالتی بود بلکه پنالتی رو اوگن تالر رو هم داور نگرفت...اگه وار بود شماها اصلا به فینال نمی رسیدید...اکر هم می رسیدید با وار باید ۲ بر صفر می باختید

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۶ ۱۱:۴۸

کاملادرست میگه خطای ماتیوس روی کالدرون پنالتی واضح بودداورنگرفت.به کمک مافیاآلمانوقهرمان کردن

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۶ ۱۳:۵۲

از آلمان متنفرم جام مال مااا بود مال آرژانتین ما بود بود بود و خواهد بووود😭😭💔💔

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۶ ۱۵:۴۷

اگه ویدئو چک بود قطعا آرژانتین هم با تقلب مارادونا در جام 86 قهرمان جام جهانی نمی شد.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۶ ۱۷:۱۵

اگه var تو اون بازی فینال بود خطای صددرصدپنالتی را روی اوگن تالر در محوطه شش قدم آرژانتین را زودتر از پنالتی فولر اعلام میکردن و آلمان به گل‌های بیشتری می‌رسید هر چند پنالتی فولر هم کاملا صحیح گرفته شد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۰ ۰۲:۲۲

آرژانتین تو فینال خلع سلاح شده بود. 4 بازیکنش محروم بودن تو فینال هم 2تا اخراجی داد. تو فینال آرژانتین هیچ موقعیت گلی نداشت. اصلا آرژانتین 1990 رو خیلی بد بازی میکرد هم خط حملش ضعیف بود هم خشنترین تیم جام بود. تو 7 تا بازی فقط 5 گل زد ولی آلمان 15 گل زد. آرژانتین فقط دوتا بازی شو برد ولی آلمان 5تا برد داشت و بدون شکست. آرژانتین بازی اولش رو به کامرون 9 نفره باخت بعد با رومانی هم مساوی کرد. برزیل رو خیلی شانسی برد و با یوگوسلاوی مساوی کرد بعد با ایتالیا هم مساوی کرد و تو فینال هم به آلمان باخت. اصلا لیاقت رسیدن به فینال رو نداشت باید همون مرحله گروهی حذف می شد. حق ایتالیا بود بره فینال