• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401060503545
  • خبرنگار : 71402

جنگ اوکراین؛ روسیه اس-۳۰۰ خود را از سوریه خارج کرد

جنگ اوکراین؛ روسیه اس-۳۰۰ خود را از سوریه خارج کرد

یک شرکت اطلاعاتی ماهواره‌ای اسرائیل در گزارشی عنوان کرد که روسیه سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۳۰۰ خود را در بحبوحه جنگ در اوکراین، از سوریه خارج کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت تایمز اسرائیل، تصاویر ماهواره‌ای شرکت "ایمیج‌ست اینترنشنال" (ISI) نشان می‌دهند که بخش‌های مختلف سامانه اس-۳۰۰ مستقر در نزدیکی شهر "مصیاف" در شمال غرب سوریه در هفته‌های اخیر از هم باز شده است. این سامانه چندین سال در این منطقه مستقر بود.

به گزارش آی‌اس‌آی، رادار این سامانه به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در غرب سوریه منتقل شده و آتشبار آن هم به بندر طرطوس منتقل شده و در آنجا بر روی یک کشتی روسی به مقصد بندر نووراسییسک در دریای سیاه بارگیری شده است. به گفته این شرکت، کشتی مذکور احتمالا جمعه به این شهر بندری روسیه رسیده است.

این شرکت اطلاعاتی ماهواره‌ای اسرائیلی ارزیابی کرد که آتشبار سامانه به منظور تقویت دفاع هوایی روسیه از سوریه منتقل شده است. طبق گزارش‌ها، دفاع هوایی روسیه بر اثر جنگ در اوکراین که از فوریه آغاز شده، لطمه دیده است.

در ماه مه، نیروهای روسی در پایان حمله نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به اهدافی در منطقه مصیاف، به هواپیماهای اسرائیلی با استفاده از این سامانه پیشرفته شلیک کردند. این رویداد، اولین مورد استفاده از اس-۳۰۰ها علیه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۵ ۲۱:۰۷

جناب پوتین بد کم آورده که دومین بار هست که تجهیزات از سوریه تخلیه میکند، این هم نشانه ای از امپریالیسم جهانی که ابر قدرت ها را براحتی از میان بر می دارد، آمریکا، با طرح های انگلیس و سرمایه یهودیان اسرائیل بعد از جنگ جهانی دوم بدین گونه چرخ قدرت را بدست گرفته اند و بدون شک،چین نفر بعدی این داستان خواهد بود که البته فعلا موفق نشده اند،تایوان و کره و ژاپن را راضی به جنگ با چین بنمایند که شاید دور باشد ولی سوخت و سوز ندارد.....

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۶ ۱۲:۱۱

خودشون میگفتن.این خبر هم هنوز تایید رسمی نشده مثل چند ماه پیش که به دروغ گفتن روسیه از سوریه خارج شده

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۵ ۲۲:۴۰

شما که میگفتید ته انبارهای مهمات غرب دراومده پس چیشد ؟!! روسیه جونتون سلاحهاش تموم شد

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۵ ۲۳:۲۸

یچ وقت روسیه قابل اعتماد نبوده است

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۱ ۱۱:۰۸

آمریکا لابد قابل اعتماده که از برجام بی دلیل خارخ شد.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۵ ۲۳:۵۶

پشت پرده روسیه و اسرائیل با هم به توافق رسیدند که اسرائیل بدون ترس و راحت بتواند در آسمان سوریه مانور بدهد والا بود ونبود اس ۳۰۰ در سوریه کارآیی نداشت چون بدون اجازه روسها قابلیت شلیک نداشت !

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۶ ۰۰:۳۸

کاری با طرفین و حق و ناحق ندارم اما....این عکس قطططعا فتوشاپ شده!.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۶ ۰۲:۱۱

روسیه نمی خواهد سلاح های قوی اش را در جنگ اوکراین رو کند و از سلاح های قدیمی استفاده می کند یکی از اهدوف آمریکا و متحدانش از جنگ اوکراین رو شدن تسلیحات پیشرفته روسی بوده و دلیل خرید پهپاد های ایرانی هم استفاده نکردن ازوپهپاد های پیشرفته اش است

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۶ ۱۲:۲۴

سلاحی که در جنگ واقعی به درد آدم نخورد سلاح نیست خب میبایست از سلاحهای پیشرفته اش استفاده کند وسروته قضیه را چند روزه به هم بیاورد قبل از اینکه غربیها بفهمند روسیه چه سلاحی داره اصلا فکر کنم همچین سلاح پیشرفته ای وجود ندارد

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۶ ۲۱:۰۲

روسیه اگه توانشو داشت واگه چیزی در چنته داشت هرچه سریعتر به این جنگ خاتمه میداد تا هم ابر قدرت بودنش روثابت کنه هم متحمل این همه هذینه واز بین رفتن منابع وپرسنل نباشد واز این رهاورد از غرب امتیاز بگیره ولی در باتلاق اکراین گیر افتاده،نه راه پس داره نه راه پیش وبرای جبران کسری مهمات وایجاد توازن دست بسوی ایران دراز کرده هر چه این جنگ طولانی تر بشه روسیه ضعیف تر میشه وانباره های سلاحش خالی تر واین به نفع غرب خواهد بود

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۶ ۱۹:۰۵

باور ۳۷۳ را جاش بزارید