• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401060503595
  • منبع : نمایندگی سمنان

"حامیم"؛ آغازی بر توانمندسازی فعالان دانشجویی استان سمنان بعد ۲.۵ سال دوری از دانشگاه

"حامیم"؛ آغازی بر توانمندسازی فعالان دانشجویی استان سمنان بعد ۲.۵ سال دوری از دانشگاه

ایسنا/سمنان رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان از برگزاری دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان «حلقه‌های میانی؛ طرح حامیم» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های این استان به میزبانی دانشگاه سمنان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کهساری در آیین افتتاح این دوره که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دانشگاه سمنان در حال برگزاری است اظهار کرد: دانشجویان و فعالان تشکل‌های مختلف دانشجویی، نیروهای بسیج دانشجویی و... اصلی‌ترین مخاطبان این دوره هستند.
وی با اشاره به تعطیلی دو و نیم ساله فعالیت های حضوری در دانشگاه‌های استان افزود: تعطیلی فعالیت های حضوری در دانشگاه‌ها به دلیل شیوع و همه‌گیری کروناویروس در چند سال اخیر، آسیب‌های جدی به فعالیت‌های دانشجویی وارد کرده و برپایی این دوره شروع دوباره‌ای بر از سر گیری فعالیت تشکل های دانشجویی است.

وی برپایی دوره توانمندسازی «حلقه‌های میانی یا طرح‌ حامیم» را فرصتی برای پررنگ‌تر شدن فعالیت های دانشجویی ارزیابی و تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی به دلیل برپایی مجازی کلاس‌ها در این بیش از دو سال نتوانستند نیروی دانشجویی جدید جذب کنند.

حجت‌الاسلام کهساری با اشاره به لزوم آگاهی‌بخشی به دانشجویان و نسل جوان گفت: ترویج ارزش‌های انسانی و اسلامی و پاسخ به برخی شبهات از سوی فعالان دانشجویی و دانشگاهی، نیازمند این است که در گام نخست خود به معارف عمیق اسلامی مسلط باشیم و این دوره فرصتی برای این مهم است.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با اشاره به فعالیت برخی اندیشه های انحرافی در بین نسل جوان گفت: پاسخگویی مناسب به تقابل‌ها و افعال انحرافی، مستلزم توانمندی، شناخت و آگاهی است تا بتوانیم هم در حوزه طراحی و هم در پاسخگویی و مقابله موفق عمل کنیم .

کهساری ادامه داد: در دوره‌ای که به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمن با جنگ ترکیبی به تقابل با امت اسلامی آمده باید خود را برای مقابله با دشمن در این جبهه آماده کنیم.
وی با بیان اینکه دشمنان در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی به جنگ با امت اسلامی آمده گفت: دانشجویان انقلابی وظیفه دارند با آشنایی عمیق‌تر با معارف دینی و جریانات سیاسی و فرهنگی به دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی بپردازند و طرح "حامیم" در همین راستا و با هدف تقویت و هم افزایی دانشجویان فعال فرهنگی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان اضافه کرد: تقویت بنیه فکری و اعتقادی دانشجویان، امیدآفرینی، تقویت و ایجاد نشاط در فعالیت های اجتماعی و سیاسی دانشجویی، آماده‌سازی نیروی انسانی چه در بدنه دانشجویی و چه نیروهای نهاد نمایندگی، تقویت انگیزه برای نقش آفرینی بیشتر و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، شبکه‌سازی در بین دانشجویان مستعد،تقویت همدلی و همکاری در فعالیت های دانشجویی و ایجاد زمینه برای آشنایی فعالین دانشجویی با همدیگر و...از اهداف مهم "طرح حامیم" است.
به گزارش ایسنا - طرح حامیم که از امروز ۵ شهریور با حضور فعالان دانشجویی از سراسر استان در دانشگاه سمنان آغاز شد به مدت یک هفته در این دانشگاه ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha