• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401060503770
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل صمت استان خبر داد:

صادرات ۲۰۶ میلیون دلاری کالا طی یک سال گذشته از خراسان شمالی

صادرات ۲۰۶ میلیون دلاری کالا طی یک سال گذشته از خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل صمت خراسان شمالی از صادرات ۲۰۶ میلیون دلاری کالا از این استان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، حسین حاجی بیگلو اظهار کرد: از رقم مذکور ۱۰۹ میلیون دلار از طریق گمرک استان انجام شده است.

وی کود اوره، ازت، مقاطع فولادی، پودر کریستال ملامین ، ورقه های اسفنجی، محصولات پلاستیکی،رب گوجه فرنگی، بلوک بتنی ، اسید سیتریک خوراکی ، هیدروکسید سدیم ، زعفران، محصولات کشاورزی (خربزه، گل کلم، کلم پیچ، کرفس) را عمده کالاهای صادراتی خراسان شمالی در این مدت یکساله عنوان کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، افغانستان، آذربایجان، گرجستان، ایتالیا، عراق و اتریش را از جمله کشورهای هدف صادراتی دانست و گفت: بیشترین مراودات اقتصادی در این بازه زمانی با افغانستان بوده است.

وی افزود: در این مدت ۵۱ میلیون دلار کالا از طریق گمرک استان وارد شده که بیشتر این کالاها شامل مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان است و سهم مواد مصرفی بسیار ناچیز بوده است که این امر نشان از توجه دولت به تولید را دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به صادرات ۱۰۹ میلیون دلاری کالا و واردات ۵۱ میلیون دلاری کالا از گمرک استان، در یک سال گذشته تراز تجاری استان ۵۸ میلیون دلار مثبت بوده است.

وی درباره دلایل افزایش میزان صادرات کالا در یکسال گذشته گفت: فروکش کرونا موجب شد تا مراودات تجاری و ارتباط بازرگانی با کشورهای مختلف افزایش یابد ضمن اینکه در دولت سیزدهم تلاش های ارزنده ای برای افزایش و تقویت ارتباط با کشورهای همسایه انجام شده است؛

به گفته وی، مراودات تجاری با کشورهای همسایه یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم به شمار می رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha