• شنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401060503980
  • خبرنگار : 71616

رونمایی از پلتفرم بومی یک خودروساز خصوصی

رونمایی از پلتفرم بومی یک خودروساز خصوصی

در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، گروه کرمان‌موتور در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از پلتفرم اختصاصی خود رونمایی کرد و براین اساس مقرر شده نخستین محصول این پلتفرم که یک خودروی سدان است، آذر ماه امسال روانه بازار شود.

به گزارش ایسنا، در نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو که از روز پنجشنبه (سوم شهریور) آغاز شده وتا روز دوشنبه (هفتم شهریور ماه) ادامه خواهد داشت، گروه خودروسازی کرمان‌موتور در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، پلتفرم اختصاصی PS۱  خود را بصورت رسمی معرفی و همزمان اولین خودرو تولیدی خود بر روی این پلتفرم را رونمایی کرد.

کانسپت (مدل مفهومی) ارائه شده و معرفی پلتفرم PS۱ کرمان موتور برای نخستین بار در کشور اجرایی شده و به عبارتی دیگر اولین بار است که خودرویی بومی از یک خودروساز خصوصی قرار است روانه بازار شود.

قوای محرکه این خودرو، یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که می‌تواند قدرتی معادل ۱۰۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر تولید کند. موتور به گیربکس CVT متصل بوده که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد. کرمان‌موتور قصد دارد نسخه دنده‌ای، توربوشارژ و حتی در آینده نسخه تمام برقی این خودرو را با همکاری گروه صنعتی مپنا به بازار عرضه کند.

همزمان با ارائه نسخه اتوماتیک، عرضه نمونه پنج سرعته دستی هم برای این سدان آغاز می‌شود که قطعا قیمتی پایین‌تر از نمونه اتوماتیک خواهد داشت.

طبق اعلام سامان فیروزی- مدیر عامل کرمان‌موتور-  اولین محصول این پلتفرم که یک خودروی سدان است، در آذر ماه امسال روانه بازار ایران می‌شود.

وی اعلام کرده است: یک کراس اوور و یک محصول SUV  شاسی بلند نیز از دیگر خودروهایی است که کرمان موتور بر  روی پلتفرم PS۱  تولید و روانه بازار خواهد کرد. فراخوان برای نامگذاری این خودرو توسط مردم به زودی اعلام می‌شود.

فیروزی تاکید کرده است: همچنین علاوه‌بر یک خودروی سدان، دو محصول کراس‌اوور و یک شاسی بلند نیز بر روی این پلتفرم عرضه می شود.

رونمایی از پلتفرم بومی یک خودروساز خصوصی

رونمایی از پلتفرم بومی یک خودروساز خصوصی

رونمایی از پلتفرم بومی یک خودروساز خصوصی

رونمایی از پلتفرم بومی یک خودروساز خصوصی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha