• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401060604285
  • خبرنگار : 50513

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

سیستم بانکی نسبت به حوزه اشتغال نگاه پولی دارد

سیستم بانکی نسبت به حوزه اشتغال نگاه پولی دارد

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: سیستم بانکی نگاه پولی نسبت به حوزه اشتغال دارد، به نحوی که در استان زنجان ۱۸ واحد تولیدی فعال با ظرفیت بالغ بر ۳۰۰۰ فرصت شغلی داشتیم که توسط بانک‌ها تملک شدند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی شامگاه دیروز (۵ شهریورماه) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، با بیان اینکه پرونده شرکت‌های ورشکسته در استان زنجان در اداره تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و دنبال می‌شود، اظهار کرد: از واحدها و سرمایه‌گذارانی که می‌توانند وارد این حوزه شوند و بتوانند از ظرفیت و فضاهای موجود برای تولید و اشتغال استفاده کنند، استقبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم بانکی همکاری لازم را با بدنه تولید و اشتغال ندارد، تصریح کرد: سیستم بانکی یک نگاه پولی نسبت به حوزه اشتغال دارد. در استان زنجان ۱۸ واحد تولیدی با ظرفیت بالغ بر ۳۰۰۰ فرصت شغلی فعال بود که توسط بانک‌ها تملک شدند. در حالی‌ که واحدهای تولیدی نباید به خاطر عقب افتادن اقساط به تعطیلی کشانده شود.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به همکاری بین‌بخشی در استان، مشکلات را متوجه مرکز دانست و ادامه داد: نگاه مرکز یک نگاه متفاوت از نگاه دوستانه است. سیستم بانکی باید خود را در نظام جمهوری اسلامی ببیند و طبق سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی که حمایت از تولید و اشتغال است، رفتار کند و برخلاف این جریان نباشد.

این مسئول با اشاره به اینکه حمایت از تولید در مقام حرف خوب است و می‌توان ساعت‌ها درباره‌اش صحبت کرد، افزود: حمایت از تولید در عمل طور دیگری است. یکی از اقدامات ویژه در راستای حمایت از تولید، مبارزه جانانه با قاچاق است. ما مشکلاتی در ساختارهای قاچاق داریم؛ اگر با قاچاق خوب برخورد شود، در واقع از تولید داخلی حمایت شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان خاطرنشان کرد: در بخش تعزیراتی و دادگستری برخورد با قاچاقچیان خوب است اما این کفایت نمی‌کند. علی‌رغم همه سخت‌گیری‌ها و برخوردهای قاطعانه، قاچاق همچنان وجود دارد و بعضاً افزایش نیز پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha