• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401060604565
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در نیمروز ۶ شهریور

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در نیمروز ۶ شهریور

تعیین وظایف و اختیارات و ترکیب هیات عالی بانک مرکزی از جمله مصوبات مهم و موضوعات خبری نیمروز (یکشنبه) ششم شهریورماه ۱۴۰۱ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی نوبت صبح مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و ادامه بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

همچین در جلسه غیررسمی صبح امروز، رای‌گیری برای انتخاب ۱۵ عضو شورای بین‌المجالس جهانی انجام شد و نمایندگان ۱۵ عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل را انتخاب کردند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در نیمروز ۶ شهریور

در ابتدای جلسه علنی نوبت صبح امروز، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود با اشاره به درگذشت آیت الله ناصری گفت: رحلت عالم وارسته و استاد برجسته اخلاق، آیت الله ناصری (رضوان الله تعالی علیه) را به رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و مردم شهیدپرور اصفهان به ویژه مردم دولت آباد و برخوار، شاگردان و خانواده ایشان و آحاد ملت شریف ایران از طرف مجلس و به ویژه مجمع نمایندگان استان اصفهان تسلیت و تعزیت می گویم.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در نیمروز ۶ شهریور

در ادامه این جلسه، گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در دستورکار قرار گرفت و نمایندگان جلوگیری از صوری‌سازی و رفع موانع موجود در اجرای واقعی عقود اسلامی و خرید و فروش طلا و ارز با هدف مدیریت بازار و حفظ ارزش ذخایر بین‌المللی کشور را بخشی از وظایف و اختیارات بانک مرکزی تعیین کردند.

نمایندگان همچنین در مصوباتی ارکان و اعضای مجمع عمومی بانک مرکزی از جلمه مجمع عمومی هیأت عالی، هیأت عامل، هیأت نظار و شورای فقهی را مشحص و ضمن تعیین  ترکیب اعضای هیات عالی بانک مرکزی را تعیین کرده و رئیس کل بانک مرکزی را رئیس هیات عالی تلقی کردند.

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در نیمروز ۶ شهریور

در بخشی از این جلسه، نایب رئیس کمیسیون عمران با انتقاد از افزایش قیمت بلیت وسایل نقلیه به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی تاکید کرد: انتظار داریم که وزارت راه ورودی جدی به موضوع سفرهای اربعین داشته باشد.

کمال علیپور افزود: قیمت بلیت هواپیما و اتوبوس به صورت وحشتناک بالا رفته است و وزیر راه نیز اعلام کرده که بلیط اتوبوس ۷۵ درصد اضافه خواهد شد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس هم  با به صدا درآوردن زنگ جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس، اعلام کرد: جلسه علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه) مجلس راس ساعت ۱۴ برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۶ ۱۷:۲۳

مجلس سن مشمولیت سربازی را هجده تا 50 سالگی به هجده تا 46 سالگی تغییر دهد