• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401060604646
  • خبرنگار : 50134

مدیرکل بهزیستی استان اعلام کرد

ایجاد اشتغال برای ۱۷۶۸ نفر از مددجویان بهزیستی آذربایجان غربی

ایجاد اشتغال برای ۱۷۶۸ نفر از مددجویان بهزیستی آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: طی یک سال گذشته برای ۱۷۶۸نفر از مددجویان بهزیستی اشتغال ایجاد شده است.

پروین محمد پوری در گفت وگو باایسنا بااشاره به عملکرد یکساله معاونتهای مختلف بهزیستی استان در دولت سیزدهم افزود: در طی یک سال گذشته برای ۱۷۶۸نفر از جامعه هدف بهزیستی براساس الگو های تسهیلگری اشتغال ایجاد شده و برای ۱۱۶۰نفر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی برای ۴۸۹ واحد مسکن مددجویی با اعتبار ۲۵میلیارد تومان تسهیلگری شده، تصریح کرد: همچنین در این مدت ۵۰۰کمک هزینه ودیعه مسکن به زنان و معلولین سرپرست خانوار با اعتبار ۱۰میلیارد تومان پرداخت شده است. 

محمد پوری با تا کید به اینکه ۲۹مرکز شبانه روزی بهزیستی با ظرفیت اسمی ۱۶۷۳نفر فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: تعداد ۶۶ مرکز روزانه با ظرفیت اسمی ۳۴۳۹نفر  در استان فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در سال گذشته برای ۱۴۵نفر توانخواه واجد شرایط که ۲۸نفر کاشت و مابقی تامین خرید سمعک و قطعات بوده که مبلغی بالغ بر ۲میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد مستمری بگیر تحت پوشش اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی ۱۲۸هزار و ۵۹۵نفر است، یاد آور شد: در سال گذشته مبلغ ۵۳ میلیارد تومان از طریق مشارکت های مردمی بصورت نقدی ، غیر نقدی و خدمات جذب شده که رشد ۳۲درصدی را نشان می دهد.

محمد پوری افزود: در این مدت برای ۱۷۱هزار و ۵۰۷ کودک زیر ۶سال  برنامه غربالگری شنوایی و بینایی  با هدف پیشگیری از معلولیت بینایی و شنوایی انجام شده که رشد ۲۲ درصدی را نشان می دهد. 

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۱۲هزار و ۲۴۵نفر  معتاد در مراکز بهزیستی استان تحت درمان و نگهداری قرار گرفتند.

 محمد پوری تصریح کرد:  در طی یک سال گذشته تعداد ۵۳۰هزار نفر  در راستای پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در محلات آموزش و مشاوره دریافت کردند.

وی بااشاره به اخذ مجوز احداث ۴ پروژه نیز خاطر نشان کرد:برای فاز دوم مجتمع شهید باکری با اعتبار ۲۰۰میلیارد ریال، مجتمع شهید جباری خوی با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال، مجتمع خدماتی حمایتی سردشت با اعتبار ۱۲۰میلیارد ریال و اورژانس اجتماعی کوی سالار با اعتبار ۲۵میلیارد ریال اخذ مجوز برای احداث صادر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha