• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401060604872
  • خبرنگار : 50448

استاندار بوشهر:

دیّر مهمترین نقطه صادرات تره‌بار به قطر است

دیّر مهمترین نقطه صادرات تره‌بار به قطر است

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: بندر دیّر مهمترین نقطه صادرات تره‌بار کشور به قطر است.

احمد محمدی زاده روز یکشنبه در مراسم عملیات اجرایی ۲ پروژه بندری در بندر دیر شامل احداث ۴ پست اسکله رمپ و پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر گفت: این شهرستان در کنار همه ظرفیت‌های خود در حوزه شیلات، تجارت و بازرگانی ظرفیت‌های جدیدی پیدا کرده است که باید نگاه ویژه به آن شود.

احمد محمدی زاده با اشاره به لزوم استفاده از باید از ظرفیت کارآفرینان و سرمایه‌داران دیری برای جهش اقتصادی و تولید و اشتغال افزود: بندر دیر نزدیک‌ترین بندر ایران برای مبادلات تجاری بین ایران و قطر است که زیرساخت‌های آن باید به خوبی توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه بندر دیر مهمترین نقطه صادرات تره‌بار کشور به قطر است، ادامه داد: در سفر تجار قطری به ایران نیز نگاهی ویژه به بندر دیر داشتند که این موضوع اهمیت این بندر را دوچندان کرده است.

محمدی‌زاده افزود: امید است در زیرساخت‌های های بندر برای صادرات به قطر ، بحرین و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس توسعه موردنیاز محقق شود.

وی عنوان کرد: ظرفیت جدید بندر دیر در سواحل این بندر تا بردخون رقم خواهد خورد تا واحدهای پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در این محدوده احداث و راه‌اندازی شود.

محمد شکیبی نسب نیز در این مراسم اظهار کرد: چهار پست اسکله رمپ بندر دیر به طول ۱۲۹ متر و با یکهزار میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت ۱۸ ماه احداث خواهد شد.

وی گفت: پایانه بندری و محوطه ‌سازی بندر دیر نیز به مساحت ۳هکتار و با ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت ۱۸ ماه احداث می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر عمده هدف اصلی اجرای این پروژه ها تسهیل در امر صادرات و واردات  بندر دیر و بویژه صادرات به کشور قطر دانست.

شکیبی نسب، در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: همزمان با هفته دولت افتتاح و عملیات اجرایی ۱۲ پروژه با اعتبار  سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار در این استان آغاز شده است که مجموع این پروژه‌ها برای ۷۵۹ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

وی افزود: پروژه‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در هفته دولت شامل بهره‌برداری از گیت موقت ورودی و خروجی مجتمع بندری نگین، اتمام تعمیرات اساسی باشگاه بدن سازی خلیج فارس بندر، اتمام تعمیرات اساسی مخزن هوایی ۱۰۰ مترکعبی و اتمام تعمیرات اساسی میهمان‌سرای صدف اعتبار است.

شکیبی نسب، اظهار کرد: بهره‌برداری از قایق طناب‌گیر همیار ۳ و اتمام تعمیرات ساختمان ناوتکس از دیگر پروژه‌های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در هفته دولت است.

به‌گفته شکیبی نسب ، در هفته دولت همچنین عملیات اجرایی چهار پروژه با ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های یاد شده شامل آغاز عملیات اجرایی تعمیرات اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر، لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ با حجم ۳۳۰ هزار مترمکعب، احداث چهار پست اسکله رمپ و احداث پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha