• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۱:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060604909
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

طی ۴ سال ۱۳۹۰ واحد مسکونی در مه‌ولات احداث می‌شود

طی ۴ سال ۱۳۹۰ واحد مسکونی در مه‌ولات احداث می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار مه‌ولات گفت: طی مدت چهار سال ۱۳۹۰ واحد مسکونی در این شهرستان احداث می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

مجتبی علی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه با سفر استاندار به شهرستان مه‌ولات عملیات کلنگ‌زنی ۳۹۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهر فیض‌آباد احداث می‌شود، افزود: هر چند دنبال این هستیم که این تعدادی از این واحدها به صورت ویلایی احداث شود اما اگر این مهم فراهم نشد، طرح در قالب آپارتمان‌های ۲ طبقه احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای این منظور زمینی به مساحت ۶.۶ هکتار در یکی از بهترین مکان‌های شهر فیض‌آباد انتخاب شده است. بر اساس تعهدی که دولت به شهرستان مه‌ولات دارد، امروز ۳۹۰ واحد از ۱۳۹۰ واحدی که برای شهرستان برنامه‌ریزی شده، کلنگ‌زنی و باقی آن تا پایان چهار سال احداث و تحویل متقاضیان خواهد شد.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که اشتباهات گذشته در ساخت مسکن تکرار نشود، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۴۹۰ نفر برای نهضت ملی مسکن در شهرستان مه‌ولات ثبت‌ نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۴۰ نفر تائید نهایی شده‌اند.

وی گفت: این میزان تقاضا بیانگر اهمیت موضوع مسکن در شهرستان است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها و سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مه‌ولات اقدام شود.

فرماندار مه‌ولات اظهار کرد: به زودی عملیات نهضت مسکن در شادمهر هم آغاز خواهد شد. در روستاها هم مشکلی برای ساخت مسکن وجود ندارد و در صورت آمادگی متقاضیان اقدامات لازم در خصوص آن انجام می‌شود. در شهرستان مه‌ولات با کمبود جدی مسکن مواجه نیستیم و تلاش می‌شود همان نیاز باقی‌مانده هم با این ۱۳۹۰ واحد طی چهار سال مرتفع شود.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۴۲ طرح عمرانی و خدماتی در این شهرستان طی هفته دولت در حال اجراست. برای طرح‌های افتتاح شده در حوزه‌های اقتصادی، حمل و نقل و بهداشت و درمان شهرستان مه‌ولات ۳۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد این پروژه‌ها شهری و ۶۵ درصد روستایی است، افزود: هرچند پروژه‌های دیگری هم بود که می‌توانستیم برای افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت معرفی کنیم اما این پروژها ۱۰۰ درصد آماده نبود.  

فرماندار مه‌ولات تصریح کرد: به عنوان مثال شهرک گلخانه‌ای شهرستان که تمام مجوزهای آن اخذ و اعتبارات جذب شده و هیچگونه مشکلی نداشت، قابل افتتاح بود ولی با توجه به اینکه هنوز دبی آب آن به طور دقیق مشخص نیست، مقرر شد طی روزهای آینده این پروژه با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شود. باید توجه داشت ما هیچگاه دنبال راه انداختن شوهای تبلیغاتی نبوده و نیستیم و تنها هدف‌مان رفع مشکلات شهروندان و عمران و آبادانی شهرستان بوده است.

علی نژاد یادآور شد: اعتبارات تملک دارایی(عمرانی استانی) مه‌ولات با رشد ۲۶۰ درصدی به ۳۱۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha