• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۲:۱۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401060604929
  • خبرنگار : 50552

مصالحه ۶۷ درصدی پرونده‌های مشاوره کلانتری‌های قزوین

مصالحه ۶۷ درصدی پرونده‌های مشاوره کلانتری‌های قزوین

ایسنا/قزوین معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین از نقش سازنده مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها در مصالحه انواع پرونده‌ها خبر داد و گفت: ۶۷ درصد پرونده‌های کلانتری‌های استان توسط کارشناسان، مددکاران و مشاوره منجر به صلح و سازش شده است.  

سرهنگ علی چگینی اظهار کرد: در این برهه از زمان در کنار تغییرات سریع و گسترده اجتماعی، پلیس نیز متناسب با مأموریت‌های خود با اتکاء به علوم جدید، نیروهای متخصص و تجارب سالیان متمادی، گامی بلند به سوی مقابله با وقوع و فراوانی جرائم برداشته است.

وی ادامه داد: چنان که مشهود است بخش وسیعی از علل وقوع جرم و بزهکاری در قلمرویی قرار می‌گیرد که مستقیم و غیرمستقیم از طریق ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره مددکاری اجتماعی و روان‌درمانی قابل پیشگیری است. 

این مسئول عنوان کرد: همواره پایدارترین نظام‌های دولتی از حیث امنیت ملی، نیرومندترین شبکه‌های خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی را در سطح جوامع خویش پوشش داده و آثار درخشان آن را در امنیت پایدار کسب کرده‌اند.

وی بیان کرد: در این راستا یکی از اقدامات مهم پلیس راه‌اندازی مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و گسترش مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌هاست، این دوایر مشاوره که در کلیه کلانتری‌های استان قزوین دایر هستند بسیاری از پرونده‌ها را بدون دخالت دادگاه حل و فصل کرده و بسیاری از خانواده‌ها را از متلاشی شدن باز داشته و هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از افزایش جرم را کاهش داده است. 

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان قزوین با بیان اینکه در این مراکز و به منظور برقراری صلح و سازش مشاوره‌هایی در خصوص ازدواج، تحصیل و غیره به‌صورت رایگان به هم‌استانی‌های عزیز ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ۳۰۴۰ پرونده مربوط به مسائل خانوادگی، حقوقی، نزاع‌ها و درگیری‌ها توسط مشاوران و مددکاران اجتماعی در کلانتری‌ها منجر به سازش شده است که این میزان ۶۷ درصد کل پرونده‌های کلانتری‌های قزوین است.

وی تأکید کرد: بیشتر پرونده‌های مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگی، حقوقی و موارد نزاع و درگیری است که مصالحه برخی از پرونده‌ها با تلاش مددکاران کلانتری‌ها باچندین جلسه پیگیری و رسیدگی کارشناسان مشاوره صورت گرفته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: این امور پلیس را در نگاه مردم به عنصری مشاور، مهربان و شریک غم‌های مردم تغییر داده است. 

وی عنوان کرد: اداره مشاوره آرامش استان قزوین همه روزه به‌صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سؤالات و مشکلات شهروندان در حوزه خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی، اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و دیگر حوزه‌ها است.

سرهنگ چگینی بیان کرد: شهروندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۷ تا ۱۴ به این اداره واقع در سرپل طالقانی، ابتدای بلوار مدرس، جنب ستاد ترخیص استان، اداره مشاوره آرامش مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۰۲۸۲۱۸۲۴۳۱۴ یا ۰۹۶۵۸۰ تماس حاصل کرده و از خدمات تخصصی مشاوره پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha