• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060705127
  • خبرنگار : 50093

مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد:

۴۲ درصد پروازهای فرودگاه مشهد در تیر ماه تاخیر داشتند

۴۲ درصد پروازهای فرودگاه مشهد در تیر ماه تاخیر داشتند
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: از ۲۷۸۲ پرواز خروجی که در تیر ماه سال جاری انجام شده ۱۱۷۷ پرواز (معادل ۴۲ درصد تمامی پروازها) با تأخیر۳۰ دقیقه و بیشتر انجام شده که در مجموع به ۱۱۰ هزار و ۴۷۹ دقیقه تاخیر می‌رسد.

حسن جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان جابجایی مسافران فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در تیر ماه سال جاری اظهار کرد: در تیر ماه سال جاری ۵۵۷۱ پرواز در فرودگاه مشهد انجام شده که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به جابجایی ۷۴۹ هزار و ۲۳۷ مسافر در فرودگاه بین‌المللی مشهد در تیر ماه گفت: از آنجایی که محدودیت ظرفیت ۶۰ درصدی ظرفیت پذیرش پروازها نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته لغو شده، جابجایی مسافر نیز۶۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۵ درصدی جابجایی مسافران داخلی در تیر ماه

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در خصوص میزان پروازها و جابجایی مسافران داخلی در تیر ماه خاطرنشان کرد: میزان تعداد پروازهای داخلی انجام شده در تیر ماه سال جاری نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است، اما با جابجایی ۵۷۵ هزار و ۹۱۳ مسافر داخلی رشد ۳۵ درصد جابجایی مسافران داخلی در این فرودگاه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته به ثبت رسیده است.

رشد ۳۰۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به مشهد

جعفری در رابطه با میزان پروازها و جابجایی گردشگران خارجی عنوان کرد: در مجموع ۱۱۸۹ پرواز خارجی در تیر ماه نشست و برخاست داشته که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۱۹۷ درصد رشد داشته است. همچنین با جابجایی ۱۷۳ هزار و ۶۱۹ گردشگر داخلی در فرودگاه مشهد رشد ۳۰۰ درصدی جابجایی گردشگران داخلی در این فرودگاه نسبت به تیر ماه سال گذشته به ثبت رسیده است.

افزایش ۹ درصد تردد مسافران در تیر ماه نسبت به ماه قبل آن

وی در خصوص میزان تغییرات پروازها و جابجایی تمامی مسافران در فرودگاه مشهد نسبت به خرداد ماه سال جاری بیان کرد: نشست و برخاست‌های پروازهای داخلی در تیر ماه نسبت به ماه قبل آن ۷ درصد، جابجایی مسافران داخلی ۳۴ درصد، نشست و برخاست پروازهای خارجی ۳ درصد و جابجایی گردشگری خارجی نیز ۳۵ درصد افزایش داشته است. در مجموع تمامی پروازهای فرودگاه مشهد در تیر ماه سال جاری نسبت به خرداد ماه ۱۴۰۱ حدود ۱۲ درصد و جابجایی تمامی مسافران نیز ۹ درصد رشد داشته است.

سهم ۳۴ درصدی پروازهای خارجی مسیر نجف در فرودگاه مشهد

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد یادآور شد: از ۵۹۱ پرواز خارجی خارج شده در تیر ماه به ۱۸ مسیر خارجی که توسط ۱۲ شرکت هواپیمایی داخلی و ۱۰ شرکت هواپیمایی خارجی انجام شده، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد به نجف با ۲۰۶ پرواز و جابجایی ۳۲ هزار و ۲۲۰ مسافر بوده است.

جعفری در خصوص میزان تاخیر پروازهای انجام شده در فرودگاه مشهد در تیر ماه تصریح کرد: از ۲۷۸۲ پرواز خروجی که در تیر ماه سال جاری انجام شده ۱۱۷۷ پرواز (معادل ۴۲ درصد تمامی پروازها) با تأخیر۳۰ دقیقه و بیشتر انجام شده که در مجموع به ۱۱۰ هزار و ۴۷۹ دقیقه تاخیر می‌رسد.

وی افزود: به طور متوسط هر پرواز تأخیردار با حدود ۹۴ دقیقه تأخیر انجام شده است؛ البته علت تأخیر عمده‌ پروازها به دلیل تاخیر در ورود هواپیما، عملکرد شرکت هواپیمایی، نقص فنی، شرایط جوی مقصد، مشکل مسافر و ... بوده است. همچنین ۵۸ درصد پروازها بدون تأخیر و یا با تأخیر کمتر از ۳۰ دقیقه انجام شده‌اند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد عنوان کرد: شرکت‌های هواپیمایی چابهار، کیش، قشم، آسمان و آتا به ترتیب با ۷۶، ۶۴، ۶۳، ۶۲ و ۶۰ درصد تاخیر در پروازهای خود مواجه بوده‌اند. همچنین ۹۵، ۸۴، ۸۲، ۵۸ و ۵۴ درصد پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرعربیا، ترکیش، جزیره، فلای بغداد و کویت نیز تاخیر داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha