• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401060705191
  • خبرنگار : 71661

تلاش‌های پیونگ‌یانگ برای همکاری‌های اقتصادی با دونتسک و لوهانسک

تلاش‌های پیونگ‌یانگ برای همکاری‌های اقتصادی با دونتسک و لوهانسک

وزارت خارجه جمهوری خودخوانده دونستک اعلام کرد که سفیر این جمهوری در روسیه با «سین هونگ چول» سفیر کره شمالی در روسیه درباره همکاری‌های اقتصادی گفت‌وگو کرده است. گزارش شده که پیونگ‌یانگ با جمهوری لوهانسک هم گفت‌وگوهای مشابهی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، طبق بیانیه این وزارتخانه، سین هونگ چول در این دیدار  که 29 ژوییه صورت گرفته، گفت، با کاهش محدودیت‌های کرونایی کره شمالی، فرصت‌های بزرگی برای همکاری‌ دوجانبه در حوزه تجارت ونیروی کار مهاجر به وجود آمده است.

کره شمالی ماه گذشته یکی از معدود کشورهای جهان بود که استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت و باعث شد کی‌یف روابط دیپلماتیکش با پیونگ‌یانگ را قطع کند.

روسیه در سال ۲۰۱۷ با یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به آزمایش‌های موشکی دوربرد کره شمالی موافقت کرد که بر اساس آن همه کشورهای عضو سازمان ملل باید نیروهای کار کره شمالی را ظرف ۲۴ ساعت از خاک خود خارج می‌کردند.

فرمانده نیروهای نیابتی روسیه در شرق اوکراین پیامی به کره شمالی فرستاده و خواستار همکاری شده است. نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد کره شمالی در فکر اعزام کارگرانش برای مشارکت در پروژه‌های بازسازی دونباس است. این کار می‌تواند به اقتصاد کره شمالی کمک کند، اما تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل برای برنامه‌های هسته‌ای و موشکی را نقض می‌کند.

دنیس پوشیلین، فرمانده جدایی‌طلب دونتسک ابراز امیدواری کرده که جمهوری او که تحت حمایت مسکو است و کره شمالی بتوانند به «همکاری‌های دوجانبه دو سر برد در راستای منافع» مردم خود دست یابند.

پوشیلین در ۱۵ اوت، سالروز آزادسازی شبه‌جزیره کره از استعمار ژاپن پس از جنگ جهانی دوم نامه ای برای رهبر کره شمالی ارسال کرد و ضمن تبریک این روز به کیم‌ جونگ اون، رهبر کره شمالی، گفت: «مردم منطقه دونباس (جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک) ‌ هم امروز برای پس گرفتن آزادی و عدالت تاریخی خود می‌جنگند، درست همانطور که مردم کره ۷۷ سال پیش جنگیدند».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha