• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401060705530
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون نهضت سوادآموزی استان خبر داد:

جذب ۸۰۰۰ بیسواد برای کلاس‌های آموزشی در اردبیل

جذب ۸۰۰۰ بیسواد برای کلاس‌های آموزشی در اردبیل

ایسنا/اردبیل معاون نهضت سوادآموزی استان اردبیل از شناسایی و جذب هشت هزار بیسواد برای برپایی کلاس‌های سوادآموزی در سال‌ تحصیلی جدید خبر داد.

حسینعلی جدی ۷ شهریور در جلسه بررسی مشکلات نهضت سوادآموزی در اردبیل اظهار کرد: از این تعداد سه هزار و ۲۰۰ نفر در دوره سواد، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در دوره انتقال و ۲ هزار نفر نیز در دوره تحکیم از کلاس‌های نهضت سوادآموزی بهره‌مند خواهند شد.

وی جمعیت تحت پوشش نهضت سوادآموزی را در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال یادآور شد و تصریح کرد: نرخ باسوادی در استان بیش از ۸۷ درصد است و قطعا با برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های انجام شده سعی می‌کنیم تا ارتقای سواد در حوزه‌های مختلف را برای گروه‌های سنی شاهد باشیم.

معاون نهضت سوادآموزی استان اردبیل حجم سوادآموزی در دوره سه‌گانه سواد، انتقال و تحکیم را در یک سال گذشته هفت هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و گفت:‌ بر اساس سیاست‌های ابلاغی در سال ۱۴۰۰ طرح آموزش عملی نماز را با مشارکت سه هزار و ۸۵۰ نفر، طرح آموزش رایانه مقدماتی را با مشارکت ۱۷۰ نفر، طرح حلقه‌های کتابخوانی را با مشارکت یک‌هزار و ۲۰۰ نفر، طرح خواندن با خانواده را با مشارکت ۲ هزار و ۵۳۵ نفر و طرح انشاءنویسی با محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی را با مشارکت یک‌هزار و ۶۷۳ نفر از اقدامات مهم نهضت سوادآموزشی است.

جدی افزود: در قالب طرح توسعه سواد زنان عشایری ۵۰۰ نفر در این دوره شرکت کرده و ما نسبت به آموزش ۲۰۰ نفر در ندامتگاه‌های استان و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در راستای توانمندسازی آموزش‌دهندگان استفاده کردیم.

وی کسب رتبه اول استان را در جذب سوادآموزان و همراهی یاددهندگان یادآور شد و خاطرنشان کرد: در اکثر شاخص‌های مورد ارزیابی عملکرد استان قابل تقدیر و خیلی خوب بوده است.

جدی به اجرای تلفیقی طرح سواد زندگی به صورت محله‌محور اشاره کرد و ادامه داد: با تقویت برنامه‌های نظارتی و بازرسی از مراحل سنجش سوادآموزان سعی شده تا کیفیت را در این حوزه فدای کمیت نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سطح قبولی سوادآموزان تا ۳۰ درصد در بخش‌های مختلف اعلام شده که این نشان می‌دهد سنجش و ارزیابی با دقت و کیفیت انجام شده و کار به صورت فله‌ای در این حوزه به پیش نرفته است.

جدی رویکرد امسال سوادآموزی را تلفیق سوادآموزی با مهارت‌آموزی اعلام کرد و گفت: امسال سهمیه ابلاغی به استان جذب هشت هزار بیسواد است که در سه دوره اعلام شده این جذب و همکاری را شاهد خواهیم بود.

معاون نهضت سوادآموزی استان اردبیل فعالیت ۹ مرکز یادگیری را در سطح استان یادآور شد و بیان کرد: ما یک‌هزار و ۲۰۰ آموزش‌دهنده در سطح استان داریم که سعی می‌کنیم از ظرفیت آنها در ارتقای آموزش افراد بیسواد استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha