• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401060705555
  • خبرنگار : 50026

عملیات اجرایی ساخت پست برق ۴۰۰ کیلوولت نهبندان آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت پست برق ۴۰۰ کیلوولت نهبندان آغاز شد

ایسنا/خراسان جنوبی همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، عملیات اجرایی پروژه احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت نهبندان آغاز شد.

مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث پست برق ۴۰۰ کیلوولت نهبندان، امروز دشونبه ۷ شهریور با حضور مهمانان کشور، نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، ائمه جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران همراه بود.

به گزارش ایسنا، این پست در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع احداث می شود و شامل یک دستگاه ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت‌آمپر و یک بی ترانس است. اعتبار پیش  بینی شده برای اجرای این طرح در مجاورت روستای خونیک علیا ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

هدف از احداث پست ۴۰۰ کیلوولت، امکان تأمین برق و نیرورسانی به معادن نهبندان، شاهکوه، قلعه ‌زری و صنایع وابسته و جوار معدنی استان است. رفع افت ولتاژ پست‌های منطقه، تغذیه شبکه فوق توزیع و پست‌های محدوده سربیشه تا نهبندان، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش ریسک‌های بهره‌برداری از شبکه خراسان جنوبی از دیگر اهداف احداث این پست است.

مجتمع آبرسانی افضل آباد در نهبندان

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی ، مجتمع آبرسانی افضل آباد در نهبندان به بهره برداری رسید. با بهره برداری از این پروژه، ساکنان دو روستای افضل آباد و تل عارف از نعمت آب شرب بهداشتی برخوردار شدند.

از مشخصات فنی این پروژه می توان به ۵ باب مخزن به حجم ۴۲۰ مترمکعب و ۱۵ کیلومتر لوله گذاری ویژه خط انتقال اشاره کرد. جمعیت برخوردار از این مجتمع در دو روستای افضل آباد و تل عارف ۲۵۲ نفر است. اجرای این مجتمع ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است. این مراسم با حضور مهمانان کشور، نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، ائمه جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران همراه بود.

نیازمند اقدامات زیرساختی در نهبندان هستیم 

استاندار خراسان جنوبی در آیین آغاز عملیات اجریی پست 400 کیلوولت شهرستان مرزی نهبندان ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان و همچنین تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهادت شهیدان باهنر و رجائی، گفت: خروج شهرستان نهبندان از محرومیت، نیازمند اقدامات زیرساختی است که یکی از آنها، همین احداث پست 400 کیلوولت است.

قناعت با بیان اینکه احداث این پست برای اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی و همچنین توسعه شهرستان از کارهای حیاتی، کلیدی، مهم و ضروری است که باید همه ما پیگیر باشیم تا روند اجرای این طرح با سرعت انجام شود، افزود: برای احیای مصوبات سفر ایشان و خروج شهرستان نهبندان از محرومیت نیازمند اقدامات زیرساختی وسیعی هستیم.

استاندار با بیان اینکه زمین این پست ظرف مدت یک هفته در استان تأمین شد، تصریح کرد: این سرعت عمل علاوه بر تعامل مسئولان استانی و شهرستانی، محرومیت منطقه را نشان می دهد که عطش برای پذیرش طرح‌های مهم و رفع مشکلات وجود دارد.

قناعت با اشاره به اینکه مصوبات خوبی در سفر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) برای شهرستان داشتیم که برخی به دلیل محرومیت‌های منطقه بر روی زمین مانده است، خاطرنشان کرد: یکی از کار های مهم و کلیدی برای توسعه و ورود سرمایه گذاران به شهرستان ایجاد زیرساخت‌های مهم است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha