• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401060705560
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه:

50 درصد ورزشکاران کرمانشاه در 5 رشته فعالند

50 درصد ورزشکاران کرمانشاه در 5 رشته فعالند

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه، براساس آمارها 50 درصد ورزشکاران سازمان یافته استان در پنج رشته ورزشی فوتبال، کشتی، کاراته، ژیمناستیک و والیبال فعال هستند.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، تعداد ورزشکاران سازمان یافته را از شاخص های اصلی توسعه ورزش در هر منطقه دانست و اظهار کرد: خوشبختانه روند افزایشی تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان بعد از شیوع بیماری کرونا بسیار امیدوارکننده است.

قادری به رشد 135 درصدی ورزشکاران سازمان یافته در سال 1400 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال 1401 نیز این روند ادامه پیدا کرد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد پیشرفت را شاهد هستیم و همچنان آمار ورزشکاران سازمان یافته استان در حال افزایش است.

به گفته این مسئول، برگزاری رقابت های مینی فوتبال "جام پرچم"  توسط هیات بومی محلی در سطح روستاهای استان باعث افزایش 20 درصدی تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان شده است.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی به تشریح آمار ورزشکاران سازمان یافته به تفکیک رشته های ورزشی هم پرداخت و گفت: رشته های فوتبال، کشتی، کاراته، ژیمناستیک و والیبال بیشترین علاقه مندان را در سطح استان دارند و تقریبا 50 درصد ورزشکاران در این پنج رشته فعالیت دارند.

قادری با بیان اینکه 75 درصد ورزشکاران سازمان یافته استان در 10 رشته ورزشی فعالیت دارند، گفت: روند افزایشی تعداد ورزشکاران در تمامی 50 رشته ورزشی فعال مشهود است و هیأت های ورزشی نیز عملکرد مطلوبی در دو سال گذشته داشته اند.

این مسئول یادآورشد: از مجموع آمار ورزشکاران سازمان یافته در سال 1400 بخش بانوان 31 درصد و آقایان 69 درصد جمعیت ورزشکاران سازمان یافته را به خود اختصاص داده اند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه در ادامه از رتبه بندی باشگاه­ ها، مجموعه های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان شهرستانها بر اساس آمار ورزشکاران سازمان یافته و شاخص های جمعیتی پرداخت و گفت: مراسم تجلیل از برترین های این رتبه بندی در هفته تربیت بدنی برگزار می شود.

وی در ادامه از هیات پزشکی ورزشی به عنوان خانه امن ورزشکاران استان نام برد و کرد:  هم اکنون روزانه به بیش از ۵٠٠ نفر در واحدهای تشخیصی، درمانی، مشاوره ای و توانبخشی در این هیات خدمات مطلوب پزشکی ورزشی ارائه می شود که عموما به صورت رایگان یا با ۶٠ درصد تخفیف تعرفه های دولتی است.

براساس آمار اعلام شده در بخش مدارس فوتبال: عقاب زاگرس با 1133 ورزشکار، آرش با 768 ورزشکار، کیامهر با 512 ورزشکار، پاسارگاد اسپرت غرب با 335 ورزشکار و توکان با 181 ورزشکار رتبه های برتر را به تربیت به خود اختصاص داده اند.

در بخش مجموعه های آموزش و پرورش: ولایت با 506 ورزشکار، وحدت 370 ورزشکار و امام علی (ع) با 210 ورزشکار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

در بخش مجموعه های دولتی ورزش و جوانان: مجموعه های امام خمینی (ره) با 1352 ورزشکار، کوثر (بانوان) 1277ورزشکار، تختی 1014 ورزشکار، استادیوم آزادی 881 ورزشکار، امام سجاد (ع) 752 ورزشکار و حضرت عباس (ع) 391 ورزشکار به ترتیب رتبه های اول تا ششم را دارند.

در بخش باشگاه های ورزشی بخش خصوصی: باشگاه های نیرو با 481 ورزشکار، بهاران با 448 ورزشکار، امیر 334 ورزشکار، عبدالهی 300 ورزشکار و فرهنگ 281 ورزشکار به تربیت رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

در بخش شهرستانها بر اساس شاخص جمعیتی: آمار ورزشکاران سازمان یافته تقسیم بر جمعیت:

قصرشیرین با شاخص 5.8 رتبه اول، روانسر 3.7 رتبه دوم و جوانرود با 3.6 رتبه سوم را بر اساس شاخص مطروحه کسب کردند و شهرستانهای کرمانشاه با 3.2 ، کنگاور با 3.1، سرپل ذهاب 3، پاوه 3، دالاهو 3، سنقر کلیایی 2.7، صحنه 2.7، اسلام آباد غرب 2.4، هرسین 2، گیلانغرب 1.9، و ثلاث باباجانی 1.6 نیز بیشترین آمار را نسبت به جمعیت داشته اند. همچنین 60 درصد ورزشکاران استان در شهرستان کرمانشاه فعالیت دارند.

استان کرمانشاه دارای 725 باشگاه خصوصی، 433 سالن و مجموعه ورزشی تحت پوشش اداره ورزش و جوانان و 310 مجموعه دولتی سایر ادارات است که در قالب 50 رشته ورزشی و 434 هیأت استانی و شهرستانی در حال فعالیت هستند.   

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha