• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401060705578
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی خبر داد:

اخد مالیات از ۱۲۵۰ خانه خالی و ۲۰۳۸ خودروی لوکس در خراسان شمالی

اخد مالیات از ۱۲۵۰ خانه خالی و ۲۰۳۸ خودروی لوکس در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی از شناسایی خانه های خالی و خودروهای لوکس در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، یوسف یعقوبی نژاد در نشست خبری که امروز ۷ شهریور ماه در این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۲۰۳۸ پرونده مالیاتی برای خودروهای لوکس در استان تشکیل شده است تا صاحبان آن ها مالیات مربوط به هر خودرو را پرداخت نمایند.

وی مالیات در نظر گرفته شده برای این تعداد خودرو در خراسان شمالی را ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دانست و اظهار کرد: البته اطلاع رسانی برای پرداخت مالیات خودروهای لوکس هنوز به همه مؤدی ها ارسال و اطلاع رسانی نشده و صرفا برای بخشی از آن تاکنون انجام شده است.

به گفته یعقوبی نژاد، تاکنون از بیش از ۲۰۰۰ پرونده در این خصوص صرفا به ۲۷۰ مؤدیِ دارایِ خودرویِ لوکس اطلاع رسانی شده تا مالیات مربوط به خودروی خود را پرداخت نمایند.

وی با بیان اینکه پرداخت مالیات خودروهای لوکس مربوط به خودروهایی با ارزش بیش از یک میلیارد تومان می شود، بیان کرد: در حال حاضر نیز ۱۸۱ مؤدی نسبت به پرداخت مالیات خودروی لوکس خود اقدام کرده‌اند که معادل ۹۵۷ میلیون تومان شده است.

مالیات از خانه های خالی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی همچنین به اخذ مالیات از خانه‌های خالی در استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۲۶۵ خانه خالی در استان شناسایی شده که برای صاحبان آن‌ها نیز پیامک پرداخت مالیات ارسال شده است.

وی اعلام کرد: مالیات تشخیص داده شده برای این خانه‌های خالی، ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی در پاسخ به این پرسش که تعداد خانه‌های خالی اعلام شده در گذشته بسیار بیشتر از این تعداد بود، گفت: سامانه ای توسط وزارت راه و شهرسازی برای این موضوع طراحی شده بود که در برخی موارد به اشتباه محل سکونت افراد را به عنوان خانه خالی اعلام می کرد؛ یا اینکه اطلاعات خانه های شناسایی شده برای اخذ مالیات ناقص بود یا فرآیند شناسایی و ارسال اطلاعات خانه های خالی به سازمان مالیاتی زمان‌بر بود؛ اینها از جمله مواردی است که سبب کاهش آمار خانه های خالی در استان و کشور شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha