• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401060705618
  • خبرنگار : 50227

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خبر داد

افزایش ظرفیت تامین آب حمیدیه به ۱۸ هزار متر مکعب در شبانه‌روز

افزایش ظرفیت تامین آب حمیدیه به ۱۸ هزار متر مکعب در شبانه‌روز

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از ارتقاء کیفیت آب شرب شهرستان حمیدیه خبر داد.

محمدرضا کرمی نژاد امروز، ۷ شهریورماه در مراسم افتتاح سیستم فیلتراسیون آب در حمیدیه با اشاره به ارتقاء کیفیت آب شرب این شهرستان اظهار کرد: پروژه احداث یگان فیلتراسیون با نصب ۶ دستگاه فیلتر تحت فشار با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان نصب و وارد مدار بهره‌برداری شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در پروژه فیلتراسیون آب در تصفیه‌خانه آب شهری حمیدیه، عملیات تکمیلی اصلاح و بازسازی تاسیسات الکترومکانیکال به خوبی اجرا شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان تصریح کرد: ظرفیت یگان فیلتراسیون برای هر دستگاه، ۱۲۵ متر مکعب در ساعت است که با نصب ۶ دستگاه فیلتر، ۷۵۰ متر مکعب در ساعت افزایش می‌یابد و بر این اساس معادل حدود ۱۸ هزار متر مکعب در شبانه‌روز آب شرب با کیفیت برای شهرستان حمیدیه تامین می‌شود.

کرمی نژاد با اشاره به هدف اجرایی این طرح عنوان کرد: ارتقاء کمی از ۱۵ هزار تا ۱۸ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و ارتقاء کیفی آب تولیدی شهرستان حمیدیه و همچنین کاهش کدورت و تیرگی آب خروجی به زیر یک NTU از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش این طرح ۳۰ هزار نفر است، گفت: منابع تامین آب شرب حمیدیه از آب غدیر است که با اجرای این پروژه کیفیت آب شرب مردم این شهرستان بسیار مطلوب خواهد شد.

کرمی نژاد با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست اجرا در شهرستان حمیدیه گفت: پروژه خط انتقال آب شرب روستای شیخ زهراب از تاسیسات خسرج در حال اجرا است که از مجموع ۷ کیلومتر ۴ کیلومتر آن اجرا شده و مدت زمان اجرای این پروژه یک ماهه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: پروژه اتصال خط غدیر به تاسیسات آبرسانی هاشمی نژاد در حال انجام است که با اجرای این پروژه که از ۷ کیلومتر، ۳ کیلومتر از آن انجام شده است همه شهرستان حمیدیه از آب غدیر تامین می‌شود و مشکل ۳۴ روستای بخش گمبوعه شهرستان به صورت کامل برطرف می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از طرح‌ها خط انتقال آلبومروح تا بیت شیخ طعمه خسرج به طول ۵ کیلومتر است که مناقصه آن انجام و پیمانکارش مشخص شده است. همچنین پروژه خط انتقال آب از تاسیسات هاشمی نژاد به روستاهای گمبوعه به طول ۱۴ کیلومتر در مرحله اجرا است.

مدیرعامل آبفا خوزستان از تعویض شبکه آب روستای سید حسن شهرستان حمیدیه خبر داد و گفت: شبکه آب روستای سید حسن حمیدیه به طول ۳ کیلومتر از هفته آینده اجرایی می‌شود و آب شرب این روستا با اجرای این پروژه پایداری کامل خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha