• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401060705660
  • خبرنگار : 99999

در دومین پودمان آموزش تخصصی ویژه مسئولان و کارشناسان مراکز مشاوره دانشجوئی

نقش فرهنگ در مشاوره و روان‌درمانی بررسی می‌شود

نقش فرهنگ در مشاوره و روان‌درمانی بررسی می‌شود

مشاور بهداشت روان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از برگزاری افتتاحیه دومین پودمان آموزش تخصصی ویژه مسئولان و کارشناسان مراکز مشاوره دانشجوئی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روز سه‌شنبه ۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۲ در محل سالن همایش‌های بین‌المللی رازی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمید پیروی با بیان این‌که این پودمان آموزش تخصصی را دفتر مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌کند، اظهار کرد: در این مراسم معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مدیران، متخصصان و کارشناسان ادارت مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشگاه‌های کشور حضور دارند.

وی در ادامه توضیح داد: بازآموزشی یکی از تدابیر به‌روزرسانی دانش حرفه‌ای برای توانمندسازی مشاوران است و هر سال در دستور کار اداره مشاوره و سلامت روان دانشجوئی قرار دارد.

مشاور بهداشت روان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: بر همین اساس از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ طی یک نظرخواهی، موضوعات مورد نیاز همکاران احصاء و در نشست‌های متعدد هیئت اندیشه‌ورزی بحث و بررسی شد و سرانجام چهار دوره پودمانی آموزشی برای سال ۱۴۰۱ تأیید، تصویب و مقرر شد دو دوره پودمانی پیش از آغاز سال تحصیلی و دو دوره دیگر در بازه زمانی آغاز دو نیمسال تحصیلی برگزار شود.

پیروی با بیان این‌که "ارتقاء دانش حرفه‌ای کاربردی" و" تغییر رویکرد ارائه خدمات با محوریت تقویت مولفه‌های دینی و فرهنگی" دو هدف تعیین شده در زمینه برگزاری این دوره‌هاست، گفت: پودمان نخست با حضور ۱۵۰ نفر از روسا و کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۴ مرداد برگزار شد.

وی تصریح کرد: پودمان دوم با حضور دکتر عباس شیراوژن، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و شماری از مسئولان و متخصصان در محل سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح خواهد شد. این پودمان ۳ روزه با حضور مدرسان برجسته کشوری در حوزه‌های علمی و دینی و با سرفصل‌های آموزشی است.

مشاور بهداشت روان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: اصول اخلاقی و ضوابط حرفه‌ای مشاوره و روان‌درمانی، مداخلات مبتنی بر شواهد خودکشی، شادکامی با رویکرد دینی و نقش فرهنگ در مشاوره و روان‌درمانی از سرفصل‌های آموزشی این پودمان آموزشی ۳ روزه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha