• دوشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401060705940
  • منبع : نمایندگی سمنان

بعد ۶ سال چشم انتظاری صورت گرفت:

رهایی از چوبه دار با حضور مادر سمنانی در "به پویش به عشق حسین(ع) می بخشم"

رهایی از چوبه دار با حضور مادر سمنانی در "به پویش به عشق حسین(ع) می بخشم"

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان از کسب رضایت محکوم به قصاص نفس پس از ۶ سال حبس در پویش "به عشق حسین (علیه السلام) می بخشم"، خبر داد.

محمد جعفر عبدالهی ۷ شهریور با اعلام این خبر اظهار کرد: با هدف نشر فرهنگ صلح و سازش و به موجب اجرای پویش به عشق حسین(علیه السلام) می بخشم، محکوم به قصاص نفس مورد عفو و بخشش ولی دم در شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این گذشت از قصاص نفس در استان سمنان، چهارمین کسب رضایت در پرونده های منجر به قتل عمدی در سال ۱۴۰۱ این استان است که با اجرای پویش های سراسری قوه قضاییه، منجر به افزایش عفو و بخشش و اصلاح روابط بین افراد در سطح این استان شده است .

رئیس ستاد صبر استان سمنان خاطرنشان کرد: از آنجایی که در مناسبت های ملی و مذهبی پویش های مختلفی به برکت نام مبارک اهل بیت (علیهم السلام ) در استان سمنان اجرا می شود، تاکید شده است با تشکیل کارگروه استانی و شهرستانی ، فرهنگ صلح و سازش در استان افزایش یابد.

این مقام ارشد قضایی گفت: مجرم این پرونده، فردی است که در سال ۱۳۹۵ مرتکب قتل عمدی شد و در ماه محرم امسال مورد مهر مادری ولی دم قرار گرفته و از قصاص نفس رهایی یافت.

عبدالهی ضمن قدردانی از تلاش های شورای حل اختلاف زندان و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در کسب اخذ رضایت ولی دم این پرونده خاطرنشان کردند: عفو و رأفت اسلامی و حسینی، سبب شد  که با تلاش خیرین، زندگی دوباره به محکوم قصاص نفس این پرونده برگردد.

رئیس کل دادگستری استان از عموم مردم و خصوصا از ائمه جمعه و جماعات، معتمدین و افراد صاحب نفوذ در سراسر استان دعوت کرد: با مشارکت در پرونده هایی از این دست، طلایه داران فرهنگ صلح و سازش در استان باشند و با مساعدت در انجام این مهم که از سوی دستگاه قضایی استان پیگیری می شود، موجبات بازگشت دوباره افراد به جامعه را فراهم آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha