• سه‌شنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060806358
  • خبرنگار : 50399

قیمت‌ بلیت‌ها؛ نه به نفع سینما و نه مردم

قیمت‌ بلیت‌ها؛ نه به نفع سینما و نه مردم

ایسنا/خراسان رضوی با توجه به شرایط سخت اقتصادی، مخاطبان سینما قیمت‌ بلیت‌ها را نه به نفع مردم و نه اهالی سینما می‌دانند.

در هر گوشه از دنیا مردم دنبال راهی برای پر کردن اوقات فراغتشان هستند؛ سینما نیز در کنار تمام ابعادی که از آن مطرح می‌کنند یک بعد مهم و پررنگ دارد که آن سرگرمی است. بنابراین مردم زمانی که می‌خواهند با دوستان و نزدیکانشان وقت بگذرانند، همیشه سینما به عنوان یکی از گزینه‌های مطلوب پیشنهاد می‌شود. 

همچنین تماشای یک فیلم روی پرده بزرگ و در محیطی خارج از خانه لذتبخش است، اما این روزها با افزایش قیمت بلیت‌ها مردم کمتر به سمت سینماها می‌روند و با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست، سینما تبدیل به تفریحی شده که هرچند نباید اما به سادگی‌ از سبد تفریح خانوار ایرانی حذف می‌شود. 

با توجه به این موضوع به یکی از سینماهای مشهد رفتیم تا با افرادی که به سینما آمده بودند صحبت کنیم و نظر آن‌ها را درباره فیلم‌های مورد اقبال و قیمت‌ بلیت‌ها جویا شویم. 

از زوج جوانی که وارد سینما می‌شدند نظرشان را پرسیدیم. علی با اشاره به اینکه بالا رفتن قیمت بلیت باعث می‌شود مردم رغبت نداشته باشند که به سینما بیایند، اظهار کرد: در حال حاضر فیلم‌های اجتماعی بیشتر مورد پسند مخاطب قرار می‌گیرد. فقط برخی فیلم‌های امروز سینما ارزش دیدن ندارند و به نظر می‌رسد هنوز فیلم‌های ارزشمند بسیاری قابل عرضه هستند. 

فاطمه، دختر جوانی که همراه دوستانش به سینما آمده بود نیز معتقد بود که فیلم‌های طنز مخاطب بیشتری دارد و خود هم تماشای چنین فیلمی را برای گذران اوقات فراغتش استفاده می‌کند. او در خصوص قیمت بلیت‌ها بیان کرد: بلیت سینما گران است و با این وضعیت مخاطب به سمت سینما نمی‌آید. اگر هم کسی بخواهد در سینما به تماشای فیلم بنشیند ترجیح می‌دهد از بلیط نیم‌بهاء در روزهای سه‌شنبه یا سانس‌های شناور استفاده کند. بنابراین بالا رفتن قیمت‌ها باعث می‌شود که ما به تفریحات دیگری روی بیاوریم. این درحالی است که می‌توان منتظر انتشار فیلم‌ها در سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی ماند تا با هزینه کمتر، فیلم مورد نظر را خرید و تماشا کرد. 

قیمت‌ بلیت‌ها؛ نه به نفع سینما و نه مردم
عکس از آرشیو

شیرین که همراه همسر و دخترش به سینما آمده بود نیز تصریح کرد: سینما یک نوع سرگرمی است و اگر فیلمی که اکران می‌شود ارزش داشته باشد همراه خانواده به سینما می‌آییم. به نظر من فیلم‌های کمدی و عاشقانه مخاطب بیشتری جذب می‌کنند و اگر تولیدات سینما به این سمت برود نتیجه بهتری خواهد داشت. 

در ادامه به سراغ مهدی که به تنهایی برای تماشای فیلم به سینما آمده و منتظر سانس اکران بود رفتم. او معتقد بود هنوز در سینمای ایران فیلم‌های خوب و دیدنی پیدا می‌شود و گفت: من بیشتر برای تماشای فیلم‌های کمدی به سینما می‌آیم. وقتی به سینما مراجعه می‌کنم که فیلم خوبی اکران شود و برای هر فیلمی به سینما نمی‌آیم و هزینه و وقت خود را صرف هر فیلمی نمی‌کنم. 

زهرا نیز که پس از تماشای فیلم از سالن سینما بیرون می‌آمد در خصوص قیمت بلیت سینماها عنوان کرد: تورم باعث بالا رفتن قیمت‌ها شده و مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. در این شرایط اقتصادی و افزایش قیمت بلیت‌ها، بسیاری از همراهان قدیمی سینما آن را از برنامه‌های خود حذف کرده‌اند. در حال حاضر خانواده‌های بسیاری دیگر قدرت حضور در سینما را ندارند و این نه برای سینماها خوب است و نه مردم. 

اگر شرایط به همین شکل پیش رود سینما تبدیل به تفریح قشر اندکی از جامعه می‌شود؛ چراکه هزینه بالا و فیلم‌هایی که مخاطب را جذب نمی‌کند باعث می‌شود کسی به سمت سینماها نیاید و صنعت سینماها در خطر قرار بگیرد. علاوه بر این باید توجه داشت که سینما علاوه بر پر کردن اوقات فراغت، رسانه‌ای مهم در بیان پیام‌ها و نشان دادن مشکلات است که حذف آن تبعات دیگری نیز به دنبال خواهد داشت. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha