• سه‌شنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401060806564
  • خبرنگار : 50175

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

زیر ۳ درصد اراضی کشاورزی لرستان سند دارند

زیر ۳ درصد اراضی کشاورزی لرستان سند دارند

ایسنا/لرستان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: زیر ۳ درصد اراضی کشاورزی لرستان سند دارند.

حسن بابایی در جلسه شورای قضایی لرستان که امروز برگزار شد، اظهار کرد: قضات لرستان پاکدست، دانشمند و افراد فاضلی بوده که در کشور زبانزد هستند.

وی با بیان اینکه دوران تحول یک شاخصه مهم دارد و آن هم نهضت خدمت‌رسانی به مردم است، تصریح کرد: ما از دل مردم هستیم و باید در بین مردم باشیم.

رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: مردم قدرشناس هستند و ما باید نهضت خدمت‌رسانی به مردم را آن چیزی که رئیس قوه قضائیه مدنظر دارد پیاده و عملیانی کنیم تا  این شعار دوران تحول و تعالی محقق شود.

بابایی اضافه کرد: قوه قضائیه امروز از وضعیت منفعل خارج شده و در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی و … ورود کرده است.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قضایی برای ما حجت است، بیان کرد: ایشان ۸ راهبرد کلان برای مسئولین قضایی مطرح کردند که در راهبرد پنجم فرمودند متر به متر اراضی باید ماهیت آن مشخص شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: تنها راهی که می‌تواند با زمین‌خواری، جنگل خواری، ساحل خواری و …مبارزه کرد، اجرای قانون است.

بابایی عنوان کرد: وضعیت اراضی کشاورزی باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و اقدام به صدور سند قانونی برای آن‌ها شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زیر ۳ درصد اراضی کشاورزی لرستان سند دارند و این برای استان خوب نیست، اظهار کرد: تمام امکانات مالی و … خود در سازمان را برای حمایت از صدور سند اراضی کشاورزی در اختیار قرار خواهیم داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: اگر منتظر باشیم که زارعین برای این امر پیش‌قدم شوند، صدور سند برای اراضی کشاورزی استان ۵۰ سال به طول خواهد انجامید.

بابایی خاطرنشان کرد: در این راستا یک اقدام جهادی و میدانی لازم است که اگر خوب کار کنیم جشن کاداستر را در اراضی کشاورزی لرستان می‌توانیم برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای کاداستر و حدنگاری اراضی کشاورزی کمک به کاهش ورودی پرونده‌ها است، اضافه کرد: یک قاضی ویژه برای این موضوع از سوی رئیس‌کل دادگستری لرستان تعیین و کاداستری اجرا شود که فردا موجب تشکیل پرونده‌های دعوی نشود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: نظام پرداخت کاداستر را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم و در پرداخت اعتبارات مشکلی نداریم.

بابایی ادامه داد: دستگاه‌های متولی پای کار کمک کنند تا پایان سال جاری جشن اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی لرستان را برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha